Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotööstuse skandaal annab lisatööd Eesti automüüjatele

    Takata toodetud turvapadjad, mis kutsuti 2007. aastal müügist tagasi, kahtlusega, et need võivad olla ohtlikud.Foto: Reuters/Scanpix

    Pankrotti läinud Jaapani turvapatjade tootja Takata praaktoodanguga peavad tegelema ka Eesti autoärimehed.

    Sel nädalal pankrotist teatanud Jaapani turvapatjade tootja Takata viis hukatusse autotööstuse üks aegade suurimaid turvalisuse skandaale, kui selgus, et kümnete miljonite autode turvapadjad on defektsed ning tuleb välja vahetada. Takata turvapatju kasutab 19 autotootjat, teiste seas Tesla, Honda ja Toyota.
    Honda Eesti filiaali juhataja Tõnu Vahtel ütles, et Takata õhkpatjade probleem on suhteliselt lai. "Meie toodangust on päris suurel osal Takata õhkpadjad. Samas oleme seda kampaaniat juba viimased kaks aastat tõhusalt teinud ja arvan, et täna on meie müügist juba ligikaudu pooltel need vahetatud."
    Uuemates autodes praaki pole
    Vahteli sõnul vajasid kogu Baltikumi peale vahetamist ligikaudu 6000 Honda õhkpadjad. Praegu vahetatakse Balti riikides turvapatju päevas sadadel autodel. Vahtel lisas, et päris uutel mudelitel vigaseid turvapatju ei ole. Viimati paigaldati tehases autodele praakturvapatju neli-viis aastat tagasi, uuemate autode omanikud tema sõnul muretsema ei pea.
    Vigaste turvapatjadega autode omanikele on ARKi vahendusel teada antud ja ka Honda kodulehel saab kontrollida, kas konkreetne auto kampaania alla kuulub. 
    Vahtel märkis, et kuna Takata pankrotiuudis on veel nii värske, siis ei ole veel teada, kes edaspidi turvapatju tarnima hakkab. Ta lisas, et Hondal on vigaste turvapatjade vahetamiseks siiski piisav laovaru olemas.
    Ka Toyota Balticu juhatuse liikme Marek Maide sõnul käib neil Takata turvapatjade aktiivne vahetamine. Tema sõnul ei tohiks see defekt meie kliimas siiski ohtlik olla: risk, et avarii korral avanevast turvapadjast eemalduvad ohtlikud tükid, on palju suurem niiskemas ja soojemas kliimas, näiteks Prantsusmaast ja Itaaliast lõuna pool.
    "Päris ausalt öeldes on see risk nullilähedane. Aga loomulikult me tegeleme selle kampaaniaga väga aktiivselt ja vahetame kõik padjad ära," rääkis Maide.
    Tema sõnul on veel palju autoomanikke, kes ei ole vigastest turvapatjadest teadlikud. Maide sõnul on Takata turvapadjad peamiselt Jaapani autodel.
    Pankrot võib raputada autotööstust
    Praeguse seisuga ostab pankrotis Takata varad 1,588 miljardi dollariga ära USA autoosade tootja Key Safety Systems. Kuigi summa on suur, ei või kindel olla, et kõigi defektide paranduseks ja turvapatjade asenduseks sellest jätkub. See võib omakorda tähendada, et autotootjad peavad ise hakkama turvapatjade asendamisega seotud kulutusi kandma, mis Bloombergi andmeil võib autotootjatele tähendada mitme miljardi dollarini ulatuvat kahju.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.