Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansabuss tegi Läti vallutusel järgmise käigu

    Hansabussi juht Neeme Tammis.Foto: Andres Haabu

    "Tegu on järgneva sammuga 2020. aastal toimuvaks Läti bussitranspordituru avanemiseks valmistumisel," kommenteeris Hansabuss ASi juhatuse liige Neeme Tammis.

    Hansabuss AS omandas 100-protsendilise osaluse reisijateveoga tegelevas Läti ettevõttes AIPS SIA, mis lisaks bussitranspordi teenustele pakub gruppi kuuluvate ettevõtete kaudu busside hooldus- ja remonditeenust ning opereerib Bauska bussijaama, teatas ettevõte. Tehingu tulemusel moodustab Hansabussi turuosa Lätis konkurentsile avatud avaliku bussiliiniveo ja tellimusvedude segmendis hinnanguliselt üle 10 protsendi.
    Hansabussile on see kolmas ettevõtte ostutehing Baltikumis viimase 12 kuu jooksul ning teine ettevõtte ostutehing Lätis. "Plaanime jätkata aktiivset laienemist Baltikumis kõikides bussitranspordisektori segmentides vastavalt turuolukorrale,“ ütles Tammis.
    AIPSi senised omanikud Uldis Kolužs ja Aivars Pundurs jäävad ettevõttega aktiivselt seotuks järgnevaks 12 kuuks. AIPSi ostuga tegevust laiendanud Hansabussi Läti äriüksuse juhina jätkab Sergei Vahnitski, kelle otsene vastutusala Lätis laieneb kõigile ostetud ettevõtetele.
    AIPS SIA teenindab peamiselt Bauska linna- ja maakonnaliine, kohalikke kooliliine ning siseriiklikke kaugliine. Ettevõtete gruppi kuuluv Virazas SIA pakub busside hooldus- ja remonditeenust ning Bauskas AO SIA opereerib Bauska bussijaama. Ettevõtete konsolideeritud käibe prognoos 2017. aastaks on üle kahe miljoni euro. Ettevõtetes töötab kokku üle 100 inimese ning masinaparki kuulub 35 sõidukit, sealhulgas 28 bussi.
    Tehingu tulemusena suureneb Hansabussi Läti äriüksuse aastakäive ligi seitsme miljoni euroni, töötajate arv üle 235 inimese ning masinapark üle 120 sõiduki. Nii konkurentsile avatud avalike lokaalsete liinivedude kui tellimusvedude turul moodustab Hansabussi turuosa Lätis hinnanguliselt üle 10 protsendi.
    Ostjat nõustasid tehingus investeerimispank Michel Capital ja advokaadibüroo Fort Latvia. Tehingu hind on vastavalt poolte kokkuleppele konfidentsiaalne.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.