Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kiirtoiduäri kasvab mühinal
Menukas kiirtoit.Foto: Shutterstock
Suuremad kiirtoitu pakkuvad restoranid näitasid mullu häid tulemusi ning kavatsevad turuosa kasvatamiseks järjest uusi toidukohti avada.
AS Hesburger kergitas eelmisel aastal käivet 11% võrra 26,79 mln euroni. Ärikasum kahanes samal perioodil veerandi võrra 0,9 mln euroni. Ettevõtte juhatus selgitab aasta-aruandes, et müügitulu nii suur kasv oli tingitud kahe uue restorani avamisega 2016 aastal.
AS Hesburger moodustab kontserni, kuhu kuulus 2016. aasta lõpus 35 tütarettevõtet, millest kaks tütarettevõtet veel ei tegutse. Kahes tütarettevõtes on majandustegevus peatatud ja 2017 aasta jooksul juhtkond võtab vastu otsuse ettevõttete edaspidise tegevuse suhtes.
Käive Eestist kasvas mullu kümnendiku võrra 11,4 mln euroni.
Sel aastal kavatseb ettevõte tooteid täiustada, sortimenti laiendada ning pidevalt kohalikul turul reklaamida ning pideva arendamise tulemusel loodetakse tänavu kogu kontserni müüki kümnendiku võrra kasvatada. Sel aastal on plaan avada veel neli toitlustusasutust. Mullu investeeriti 3,8 mln eurot.
Ettevõte andis tööd 23 inimesele, kelle keskmine tasu moodustas kuus 1452 eurot ehk aasta varasemaga võrreldes sama palju. Viie protsendi võrra kerkis aga renditööjõu kasutamise kulu, 2,2 mln euroni.
Dividende Hesburger mullu ei maksnud ega plaani seda ka tänavu teha. Ettevõtte omanik on Soome äriühing Hes-Pro OY.
Turuliider investeerib jõulisemalt.
Maailma tuntumaid kiirtoiduärisid, Mc Donald´s kergitas käivet tagasihoidlikumas tempos, 4,8% võrra 18,5 mln euroni. Et firma värske aruanne ei ole veel kättesaadav, siis kasumi kohta info puudub. Ettevõtte teatel tõi kasvu investeeringud. Möödunud aastal ärisse enam kui 800 000 eurot panustanud firma kavatseb lähima kolme aasta jooksul investeerida keti Eesti haru arendamisse umbkaudu kolm miljonit eurot.
Ühtekokku on ettevõttel plaanis investeerida Baltikumi kolme aasta jooksul üle 14 miljoni euro, mille tulemusena peaks 2019. aasta lõpuks tegutsema Baltimaades 39 McDonald’s restorani.
Pesamuna parandab vigu
Suurtest kiirtoiduäridest kõige hiljem - 2012. aastal - siinsele turule jõudnud, võileivaketti Subway esindav Footlong OÜ kasvatas samuti müügitulu. 11% võrra kerkinud käive kasvas 927 000 euroni. Lisaks murdis ettevõte eelmisel aastal esimest korda kasumisse, teenides 4000 eurot ärikasumit.
Ettevõte andis eelmisel aastal tööd veerandsajale inimesele ning keskmine kuutasu kerkis viiendiku võrra 626 euroni.
Sel aastal on ettevõtte juhtkond võtnud plaaniks parandada juba 2014. aastal tehtud ja valeks osutunud äriline otsus ettevõtte neljanda - 2015. aasta novembris avatud Pärnu võileivapoe - asukoha suhtes. See plaanitakse tänavu teises pooles kolida uuele ja atraktiivsemale pinnale Pärnu kesklinnas.
Footlong OÜ omanikud on Ats Raigla ja Henry Oro.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.