Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti internetireklaamiturult pageb raha kiiresti
Digireklaam hakkab tööle, kui seda plaanida teadlikult, mitte avaldada juhuslikes kohtades ja mahus.Foto: Scanpix/Panthermedia
Eesti internetireklaamiturult lahkub raha kiiremas tempos, kui seda kohalike kanalite käibesse lisandub, kirjutab Best Marketing.
Eesti suuremate meedia- ja digiagentuuride vahendusel liikus 2016. aastal Eestist välja ehk Google'isse ja Facebooki ca 6,6 miljonit eurot, selgub värsketest andmetest. Siinse meediaturu 2016. aasta käive oli 94,1 miljonit eurot, kasvades aastaga 1,6%.
Meediatüüpidest olid aasta suurimad tõusjad välimeedia (10,3%) ning internet (9,7%). Võrreldes 2015. aastaga näitas kasvutrendi ka raadio (5,5%), teiste meediatüüpide reklaamikäibed näitasid kahanemismärke ning lõpetasid võrdluses eelmise aastaga negatiivses pooles.
Kogu aasta näitajate põhjal on jätkuvalt suurim osakaal telereklaamil (26,8%). Kuigi meediatüüpidest olid reklaamikäibe järgi protsentuaalselt suurim tõusja välimeedia, saab esmakordselt rääkida interneti kerkimisest teisele positsioonile, möödudes läbi aegade stabiilset teist positsiooni hoidnud ajalehtede reklaamikäibe osakaalust. Telereklaamile järgnevad internet (20,1%) ning ajalehed (17,9%). Pea võrdselt ca kümnendik turust kuulub nii välimeediale (10,9%) kui ka raadiole (9,9%), otseposti käibe osakaaluks on 8,5% ning ajakirjadel 5,9%.
Loe pikemat ja detailsemat ülevaadet reklaamiturust
turunduse teemaveebist Best Marketing.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.