Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome turistide suur tung tõi uued laevad

    Soomlased eelistavad üha enam veeta lühipuhkust Eestis, mistõttu on laevafirmad toonud Helsingi-Tallinna liinile uued laevad.

    Helsingi sadamast saabub Eestisse üha rohkem inimesi. Tallinna reisis sealt tänavu esimese viie kuuga üle 3 miljoni inimese, Stockholmi suundus Helsingi sadamast aga alla 900 000 reisija.
    Kõrvutades reisijate arvu sekunditega ööpäevas, tuleb piltlikult öeldes Tallinnasse iga nelja sekundi tagant uus laevareisija Soomest. "Eestist on saanud meie elutuba," lausus Viking Line'i PR-juht Johanna Boijer-Svahnström Kauppalehtile.
    Eelmisel aastal sõitis Viking Line'i laevadega Tallinnasse üle kahe miljoni inimese, Tallinki laevadega reisis üle 5 miljoni ja Eckerö Line'i laevaga pea 1,5 miljonit inimest.
    Suur nõudlus tõi uued laevad
    Nii Tallink kui ka Viking Line on toonud Helsingi-Tallinna liinile ka uued laevad. Tallink Grupi müügi- ja turundusdirektor Margus Hunt ütles, et nemad tõid suure reisijahuvi tõttu liinile Megastari. "Reisimugavust on parandanud ka veebruari lõpus avatud Helsingi uus Lääneterminal. Seega räägime täna juba püsiühendusest - Tallinna ja Helsingi vahel liigub kuus sama palju inimesi kui Tallinna-Tartu või Tallinna-Pärnu maanteel keskmiselt,“ rääkis Hunt. "Tallinn ja Helsingi on Euroopas ühed kõige paremini ühendatud pealinnad,“ lisas ta.
    Hunt ütles, et ühendusteede kõrval on oluline, et siin oleks, mida teha. Turiste meelitavad meile lisaks vaatamisväärsustele hotellid, spaad ja restoranid, kaubanduskeskused ning soodsamad hinnad. Hundi hinnangul on paranenud ka teeninduskvaliteet. "Tallinna atraktiivsus on võrreldes naaberlinnadega kiiremini kasvanud.“
    Langusest väljas
    Eesti Turismifirmade Liidu peasekretär Mariann Lugus ütles, et möödunud aastal suurenes Eestis nii Soome turistide kui nende ööbimiste maht aasta varasemaga võrreldes 5%. "See tulemus on Eesti jaoks väga oluline, sest Soome on meie suurim välisturistide saatjamaa ning iga muutus sealt tulevas statistikas annab ka üldnumbrites tunda,“ märkis Laugus ja lisas, et 2016. aastal kasvas Eestisse tulnud turistide koguarv 6,6%.
    Eckerö Line'i tegevjuht ­Taru Keronen ütles Kauppalehtile, et Tallinna-reiside suurt populaarsust ei saa selgitada vaid Soome kasvava majandusega. "Just talvel, suvel ja sügisel minnakse Tallinnasse ennast värskendama," märkis ta. "Inimestel on mitu puhkuse eelarvet ja nädalaks välismaale minek erineb näiteks ühepäevasest Tallinna-kruiisist."
    Ühepäevaste kruiiside populaarsust näitab ka see, et hoolimata laevareiside arvu suurenemisest ei ole Nordic Hotelsi juht Feliks Mägus suurt Soome turistide kasvu märganud. Mägus ütles, et nende hotellis on kogu aeg soomlasi suhteliselt palju ja kõikidest klientidest moodustavad nad pea poole. Ta avaldas aga lootust, et meie põhjanaabritest turiste jagub ka teistesse Eesti keskustesse ja maale.
    Mariann Lugus loodab, et Soome turistide huvi Eestisse reisimise vastu ei kustuta pragune Euroopa Liidu eesistumine. "Loodame väga, et põhjanaabrid ei jäta oma planeeritud reisi ära ning liiguvad eestistumise tõttu rahvarohkest Tallinnast edasi Eesti teistesse piirkondadesse."
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.