Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas ehitada miljoni dollari ettevõtet?
Uber on muutnud taksotööstust.Foto: Scanpix/Reuters
Ettevõtluses edu saavutamiseks ei pea alati uusi asju leiutama. Suurimad firmad on muutnud vanad asjad lihtsalt paremaks, kirjutab O2E Brandsi tegevjuht Brian Scudamore portaalis Inc.
Järgnevalt avaldame Brian Scudamore'i arvamusloo täismahus:
Ütleme kohe välja kogu asja mõtte – tänased suuremad firmad põhinevad vanadel ideedel. Uber on modernne versioon taksotööstusest, Airbnb on sama teinud hotellide puhul. Tesla elektriautod on mitme sajandi vanuse idee reinkarnatsioon. Samal ajal peetakse nende firmade loojaid meie aja kõige innovaatilisemateks ettevõtjateks.
Ettevõtlus on harva mingi uue suure asja leiutamine. Asi on innovatsioonis ning teisitimõtlemises, kuidas asjad töötavad. Samuti küsivad edukad ettevõtjaid küsimusi, mida teised ei küsi. Sa ei pea edu saavutamiseks olema revolutsiooniline, sul on lihtsalt vaja revolutsioneerida seda, kuidas asju tehakse.
Leiutis versus innovatsioon – mis on nende erinevus?
Neid sõnu kasutatakse tihtipeale samas tähenduses, et need on tegelikult väga erinevad. Leiutajad teevad mingi toote või teenuse esimest korda. Innovaatorid otsivad viise, kuidas olemasolevaid leiutisi paremaks teha.
Kõik leiutajad ei ole ettevõtjad, seda juhtub kusjuures väga harva. Samal ei ole ettevõtjad tavaliselt leiutajad, nad on hoopis innovaatilised. Nad ei pea välja tulema mingi suure ideega, nad võivad igasugu ideid ning muuta need edukaks äriks.
Tim Berners-Lee leiutas näiteks interneti, aga ta ei muutnud seda äriks. Richard Branson ei ole aga midagi leiutanud – ta teeb juba olemasolevaid tooteid paremaks. Ta on sellega edu saavutanud.
Muidugi on ka erandeid. Elon Musk ja Steve Jobs on mõlemad nii leiutajad kui ka ettevõtjad, kes on revolutsioneerinud oma valdkondi. Paljud inimesed peavad „ettevõtjaks olemist“ ametiks. Tegelikult on see suhtumine (mindset).
Mis on edu võti? Eristumine
Away on ettevõte, mis on muutnud pagasifirmade valdkonda – nad arvestavad ka reisijate vajadustega. Netflix vallutas videorentimise valdkonna sellega, et tõi filmipoe inimeste elutuppa. Kõige edukamad ettevõtted ei pea leiutama uut toodet, aga nad peavad uuendavad vanu ideid uute trikkidega.
Selleks, et äris eristuda ning ennast kuuldavaks teha, peab sul olema midagi, millega teistest eristuda. Sa pead vastama küsimusele, miks peaksid inimesed konkurentide asemel sinu toote valima. Windows hakkas tahvelarvuteid välja töötama ammu enne iPadi avalikustamist. Steve Jobs tegi tahvelarvuti aga ülimalt kasutajasõbralikuks ning tekitas sellega Apple’i jaoks pikaajalise konkurentsieelise.
Taoline mõtlemine inspireeris meid looma prügiveofirmat 1-800-GOT-JUNK (ja kolme teist brändi). Prügiveofirmasid on ka varem loodud, aga sektori ettevõtete klienditeeninduse maine on erakordselt madal. Just sellega me eristumegi – me muutsime asjad klientide jaoks lihtsamaks kui ükski teine ettevõte. Asjade peale tuleb mõelda teistmoodi, nii on võimalik ka kõige tavalisemad ärid muuta erakordseks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.