Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edukas reis renditurul

    Rakveres matkaautode rentimise ja müügiga tegeleva OÜ Kindle juhatuse liikmed ja omanikud Martin Tommula (vasakul) ja Karmo Aros.Foto: Väinu Rozental

    Klient, kes tellib matkaauto Rakvere gasellfirmast Kindle, läheb kindla peale – ettevõtte sõidukipargis on vaid parimad brändid ja uued matkaautod.

    „Meil on käsil kümnes rendihooaeg ja seni pole mitte ühtegi renti ära jäänud,“ räägib Kindle juhatuse liige ja kaasosanik Karmo Aros, uhkusenoot hääles. „Paar korda on kliendil rendiautoga väike õnnetus juhtunud, aga oleme alati suutnud vajadusel leida asendussõiduki. Kõikidele meie autodele kehtib üleeuroopaline garantii ja maanteeabi pakett ehk et kui midagi juhtub, kutsutakse abi kohale ja kui probleemi kohapeal ei suudeta lahendada, viiakse auto teenindusse.“
    Kindle rendipargis on 15 autot ja kui arvestada, et üks matkaauto teeb suvekuudel umbes kümme sõitu, sõlmivad nad hooaja jooksul kuni 150 rendilepingut. Kindle on Saksamaa matkaautode Bürstner ja Carado ning Itaalia matkautode Elnagh ja Mclouis ametlik esindaja Eestis ja Baltikumis. Lisaks rentimisele tegeleb ettevõte ka matkaautode müümisega.
    Teenus on pälvinud klientide usalduse ja see kajastub omakorda Kindle majandustulemustes. Ettevõtte käive ja kasum on kasvanud hüppeliselt. Kui tänavuses Gaselli TOPis platseeruti 175. kohale, siis üsna kindlasti on Kindle ka uues, järgmise aasta algul avalikustatavas Gaselli TOPis. Kindle käive kasvas 2016. aastal võrreldes 2015. aastaga 2,7 korda ja kasum 1,8 korda.

    Tasub teada

    Mis on kiire kasvu põhjused?

    Aastatel 2013–2015 kasvas OÜ Kindle käive 2,4 korda ja ärikasum 6,51 korda.

    1. Investeering autoparki. Ettevõte on igal aastal ostnud juurde uusi matkaautosid (matkabusse), praegu on 15 rendisõidukit, millest osa on liisingus ja osa välja ostetud. Sõiduki hind jääb vahemikku 50 000–60 000 eurot. Firma esindab Eestis ja Baltikumis selliseid enimmüüdavaid brände nagu Saksamaa matkaautod Bürstner ja Carado ning Itaalia matkaautod Elnagh ja Mclouis. Rendipargis olevate sõidukite väljalaskeaasta on 2016 või 2017.

    2. Sõidukite müük. Edasimüügi lepingud – Itaalia tehasega alates 2012. aastast ja Saksamaa tehasega alates 2013. aastast – andsid firmale võimaluse hakata klientidele müüma uusi matkaautosid. Müügikäive on igal aastal kasvanud kordades. Lisaks uutele matkaautodele müüb Kindle ka kasutatud rendiautosid ehk autosid, mida nad on klientidele rentinud aasta või kahe jooksul.

    3. Matkaautoga reisimine üha populaarsem. Matkaautodega reisitakse üha rohkem ja mitte ainult Euroopasse, vaid ka Eestis on selline reisimisviis muutunud populaarseks. Nõudlus rendiautode järele näitab kas või see, et broneeringu tegemise aeg on igal aastal nihkunud üha varasemaks. Broneering suveks tuleb teha aasta algul.

    „Lõviosa käibest annab matkaautode müük,“ täpsustab Kindle juhatuse teine liige ja kaasosanik Martin Tommula. „Viimase aasta jooksul oleme müünud kümmekond autot, eesmärk on seda kogust igal aastal suurendada. Meil on mitu klienti, kes on meilt aastaid rentinud matkaautot ja siis otsustanud soetada enda matkaauto.“
    Kindle kontor asub ühel pool Rakvere linna ja matkaautode hoiuplats teisel pool, Ringteel. Tollel kohtumispäeval seisab aiaga piiratud parklas viis matkaautot. Platsil on ka mitu sõiduautot. Need kuuluvad klientidele, kes on matkaautoga kuskil Euroopas ringreisil. Kindlel on kliente üle Eesti, aga rendiauto saab kätte Rakverest ja siia peab sõiduki ka tagasi tooma.
    „Meie silmis on parkla praegu suhteliselt tühi,“ seletab Tommula. „Enamik autosid on kogu aeg sõidus. Näiteks eile andsime neli rendiautot üle. Kõik need tuli enne tehniliselt üle vaadata, seest puhastada ja väljast pesta.“ Need tööd teevad Tommula ja Aros peamiselt ise. Otsest tegevjuhti Kindles ei ole, kuid teatud tööjaotus on välja kujunenud: Tommula tegeleb sõidukite tehniliste küsimustega ja Aros suhtleb klientidega.
    Mehed tunnevad teineteist kooliajast, õppisid paralleelklassis Rakvere Gümnaasiumis. Elutee viis nad taas kokku 2006. aastal, kui otsustati asutada kinnisvaraga tegelev firma Kindle Kinnisvara.
    „Õnneks ei jõudnud me enne kinnisvarakrahhi oma suuri plaane ellu viia,“ muigab Aros. „Üks tuttav tegeles väikestviisi matkaautode rentimisega ja ütles, et suvel on selliste sõidukite nõudlus suur. Ostsime 2008. aastal Martiniga kahasse matkaauto mõttega, et kui me ise parasjagu sellega ei sõida, saaksime seda välja rentida.“
    „Tegelikult on kujunenud muidugi nii, et me ise polegi saanud eriti matkaautoga sõita,“ lõikab Tommula äripartneri jutule vahele. „Reisida tahaks suvel, aga just siis on meie töökoormus kõige suurem.“
    Mehed loobusid 2009. aasta algul kinnisvaraga tegelemisest, kriipsutasid ärinimest maha sõna „kinnisvara“ ja keskendusid matkaautode rentimisele. Tommula kinnitusel on konkurents päris karm. „Meiesuguseid suuremaid rendifirmasid on kolm-neli, lisaks ohtralt ühe-kahe matkaauto rentijaid,“ lausub ta ja lisab, et Eesti renditurul on kokku umbes 80 matkaautot.
    Arose sõnul kompavad nad kogu aeg piire, kui palju matkaautosid tasub omada. Ta möönab, et suvekuudel saaks muidugi oluliselt rohkem autosid välja rentida, aga kindlasti on aasta lõikes minimaalne rendipäevade arv, et auto ära tasuks.
    „Aastas peab matkaauto olema renditud 90–100 päeva,“ kalkuleerib Aros. „Meil on suvel minimaalne rendiaeg viis päeva. Kui rendiksime autot üheks-kaheks päevaks, broneeritaks aasta alguses kõik nädalavahetused ära ja me ei suudaks ülejäänud päevi välja müüa. Kolmest suvekuust tuleb maksimum võtta, septembris lähevad lapsed kooli ja perereise enam ette ei võeta.“
    Sagedamini renditakse matkaautot suvel nädalaks-kaheks, et minna Euroopat avastama. Kõige kauemaks ajaks, lausa 40 päevaks, on Kindlest rendiauto rentinud üks hiinlaste filmiseltskond. Nad panid matkaauto taha veel haagissuvila, sõitsid mööda Euroopat ringi ning väntasid dokumentaalfilmi.
    Kui aastaid tagasi rentis Kindle ka haagissuvilat, siis praegu nad haagistega ei tegele. „Vahepeal keskendusime ainult matkaautodele, aga nüüd on tekkinud võimalus laieneda ja tõenäoliselt hakkame mõne aja pärast taas haagiseid rentima,“ ütleb Aros. „Kliendid üldiselt eelistavad matkaautot, sest paljud pelgavad haagisega sõita ja teatud massi ületava haagissuvilaga ei tohi sõita juht, kel tavaline B-kategooria juhiluba.“

    Mis on mis?

    OÜ Kindle

    Asutatud 04.12.2006. (kuni 23.01.2009 kandis ärinime OÜ Kindle Kinnisvara).

    Rendib ja müüb matkaautosid (matkabusse).

    Juhatuse liikmed ja omanikud: Karmo Aros (50%) ja Martin Tommula (50%).

    Gaselli TOPis 175. kohal.

    Palgalisi töötajaid pole.

    Esindab Saksamaa matkaauto brände Bürstner ja Carado ning Itaalia matkaauto brände Elnagh ja Mclouis.

    Sõidukipargis 15 matkaautot, mille väljalaskeaasta on 2016 või 2017.

    Aastas müüb umbes kümme matkaautot.

    2008 – osteti esimene matkaauto ja alustati rentimisega.

    2009 – loobuti kinnisvaraga tegelemisest.

    2009 – asutati tütarfirma OÜ Holiday24, mis tegeleb kliendiinfoga.

    2012 – sõlmiti esindusleping Itaalia tehasega.

    2013 – sõlmiti esindusleping Saksamaa tehasega.

    2017 sügis – hakatakse ehitama teeninduskeskust Rakverre.

    Kes on kes?

    Karmo Aros ja Martin Tommula

    Karmo Aros ja Martin Tommula on lõpetanud 1999. aastal Rakvere Gümnaasiumi, õppisid paralleelklassis.

    Aros on lõpetanud 2002. aastal Tallinna Pedagoogigaülikooli infotehnoloogia erialal.

    Tommula on õppinud Tallinna Tehnikakõrgkoolis autoinseneriks (lõpetamata), ta on lõpetanud 2012. aastal Mainori Rakvere õppekeskuse veebitehnoloogia erialal.

    Aros on töötanud IT-firmast OÜs HansaNet kodulehtede kujundajana ja Tommula on töötanud IT-firmas OÜs PT Mikro, algul autojuhina ja hiljem müügijuhina.

    Aros on ainuomanik programmeerimisega tegelevas OÜs Redvision.

    Aros on MTÜ Rakvere Võrkpalliklubi juhatuse liige.

    Tommula mängib Rakvere Tööriistamarketi korvpallimeeskonnas, mis osaleb Lääne-Virumaa Kossuliigas.

    Allikas: OÜ Kindle, Äripäev

     

    OÜ Kindle omanikud unistavad
    Unistame oma müügi- ja teeninduskeskusest ning loodame, et unistus täitub õige pea. Sügisel hakkame Rakverre ehitama oma maja. Vajame esindushoonet, kus kõik oleks ühes kohas ja kus saame klienti paremini teenindada nii müügi kui ka rendiga. Sinna tulevad kontoriosa, teenindussaal ja hooldusgaraaž. Meil ei ole praegu müügisaali, kus matkaautosid presenteerida.
    Viie aasta pärast loodame olla oma valdkonna turuliidrid ning laiendada renditegevust välismaale.
    Milline vanasõna iseloomustab teie tegevust?
    OÜ Kindle omanikud Karmo Aros ja Martin Tommula
    Kes ise teeb, sel kõik, kes teise peale loodab, see ootab. Tuleb ise käed külge panna ja tööd mitte karta. Enda peale loota on alati kõige kindlam, sest siis on kõik korralikult tehtud. Me kahekesi teeme kogu ettevõtte töö ära: suhtleme klientidega, hooldame matkaautosid, koristame ja peseme neid.
    Samas usaldame teineteist. Meil on oma tugevad küljed, enam-vähem ühesugune visioon ja me teame, kuhu peame jõudma, ja mis selleks on vaja teha. Kuna oleme üsna ühel lainel, sünnivad kokkulepped ja kompromissotsused suhteliselt kergelt.
    Meile meeldib tiguelamu
    Piret Virkepuu, Türi haljastusfirma OÜ VH Haljastus juhatuse liige
    Meie pere on matkaautoga Euroopas reisimisest sõltuvusse sattunud. Juuli algul rentisime taas OÜst Kindle kaheks nädalaks auto, juba neljandat suve. Matkaauto on nagu tiguelamu. Sa ei pea ööbimiskohta broneerima ning muretsema, kuidas õigeks ajaks kohale jõuad. Matkaautoga reisides oled täiesti vaba ja see on meie jaoks kõige olulisem. Leiame looduskauni koha ja jääme sinna ööbima. Saame süüa siis, kui tahame, ja vetsus käia siis, kui tahame. Väikelastega reisides on matkaauto eelis see, et lastel on ruumi liikuda.
    Kui me esimest korda otsisime matkaauto rentimise võimalusi, siis kõige enam meeldis meile suhtlemine Karmoga (Karmo Aros, OÜ Kindle juhatuse liige – toim). Ta vastas kõikidele küsimustele konkreetselt ja veenvalt. Matkaauto ja selle rentimine oli meie jaoks täiesti võõras teema, ent Karmo juhatas meid sellesse teemasse lahkesti sisse.
    Meile meeldib väga, kuivõrd usinalt Kindle uuendab oma masinaparki. Me kindlasti ei tahaks minna reisile mingi vana loguga. Nende sõidukite puhul oleme veendunud, et need on tipp-topp korras. Meil ei ole kunagi olnud tehnilisi probleeme, välja arvatud see, kui me ise ükskord peegli puruks sõitsime. Aga ka see intsident lahenes probleemideta.
    Matkaauto rentija kolm soovitust
    1. Usu sellesse, millega tegeled. Tee seda, millesse ise usud, ja näed, et sellel võiks turgu olla. Paljud alustavad ettevõtjad teevad firma, et lihtsalt midagi teha. Meie nägime oma tegevuses võimalust, nägime, et sellel on turgu. Alustasime ettevaatlikult ja tänu sihipärasele tegevusele oleme järjest kasvanud.
    2. Keskendu kvaliteedile. Paku ainult parimat, siis tuleb ka tulemus. Me panustame sõidukitele, teenindusele, kodulehele. Rendime ja müüme vaid kuni paari aasta vanuseid matkaautosid. Oleme näinud ettevõtjaid, kes rendivad ühte-kahte vana autot. Kliendid on nendega kimpus, vana tehnika kipub poole tee peal lagunema. Need on olukorrad, mida tahame välistada. Seepärast uuendame ja suurendame kogu aeg sõidukiparki.
    3. Ela algusraskused üle. Tulemust ei tasu esimestel tegutsemisaastatel oodata. Alguses oli meil üks-kaks rendiautot ja nendega mingit rahamäge kokku ei kraapinud. Vastupidi, nägime vaeva püsikulude, näiteks kontoripinna ja parkimisplatsi rendi tasumisega. Ettevõtlust alustades tuleb alati tagasilöökidega arvestada.
    Pane tähele
    Äripäeva gaselli rubriik, kus kirjutame kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest, ilmub kaks korda kuus.
    Äripäeva Gaselli TOPi lähteandmeteks on ettevõtte müügitulu ja ärikasum enne makse aastatel 2013, 2014 ja 2015. 2013. aasta müügitulu peab ulatuma 100 000 euroni ja aastatel 2013-2015 kasvama käive ja ärikasum vähemalt 50%.
    TOPi jõudis tänavu 875 ettevõtet.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.