Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
8 tüüpilist viga oma ettevõtet tutvustades
Ettevõtted kipuvad oma kodulehel või Facebooki kontol “Meist” või inglise keeles “About us” sektsiooni sageli tähelepanuta jätma.
Tegelikult on “Meist” leht aga väga oluline, kuna inimene, kes ettevõtte tegemistest midagi eriti ei tea, ent soovib osta kas mingit kaupa või teenust, tahab saada head ülevaadet sellest, millega firma tegeleb. Seetõttu võiks ettevõtte kirjeldamisele ka palju tähelepanu pöörata.
Ära räägi ainult endast. Nagu pealkiri “Meist” ütleb, peaks seal olema ettevõtte kirjeldus. Samas tasuks tähele panna, et üksnes oma ettevõtte lugu rääkida ei ole mõistlik. Ära unusta, et inimesed on tulnud su ettevõtte leheküljele mingi sooviga, kas midagi osta või mingit teenust tarbida ning seetõttu nad ei oota, et sa räägiksid oma veebilehel üksnes oma saavutustest. Loo laiem pilt sellest, mida sa teed ning mida sa tahaksid maailmale anda. Räägi sellest, mis kasu saab inimene, kes su toodet kasutab või teenust tarbib.
Siin on mõned küsimused, mida võiks end tutvustades puudutada:
Kuidas su ettevõte alguse sai?
Kes on ettevõtte asutajad?
Kust idee tuli?
Missugused on su ettevõtte peamised väärtused? Mida te kalliks peate?
Mis sind ja su ettevõtet motiveerib?
Anna vunki juurde. Lisaks sellele, et oma missioonist ja ettevõttest rääkida, lisa ka “Meist” sektsiooni veidi reklaami selle kohta, mida ettevõte teinud on. Kirjuta, mida su kodulehelt või Facebooki profiililt leida võiks. Anna kiire ülevaade teenustest ja toodetest. Anna märku, et inimene on enda jaoks avastanud just selle ettevõtte, mida ta otsinud on.
Ära unusta “Võta meiega ühendust!” kasti. Kindlasti lisa kuhugi oma veebisaidile infoboks, mille kaudu saaksid kliendid ühendust võtta. Seeläbi saad sa tagasisidet kui ka inimesi endale meililisti (enne võiksid nad muidugi selle ära märkida, et nad sinu ettevõtte uudiskirja soovivad). Seejärel kanna hoolt, et sa regulaarselt saadaksid uudiskirju või erinevaid pakkumisi, mis peaksid lõpuks päädima sellega, et klient sult midagi ka tellib.
Visuaalil on suur jõud. Uuringutest selgub, et pilti või videot töötleb inimaju suisa 6000 korda kiiremini kui teksti. See tähendab, et oma “Meist” lehele ei tasuks kirjutada pikka, lohisevat ning heietavat teksti sellest, kuidas ettevõte alguse sai. Piki teksti sisse pilte või mõni tore video. Hoia lõigud lühikeste ning konkreetsetena.
Reklaami nii kuis jaksad. Sinu “Meist” lehekülg pole kindlasti piisavalt hea, kui sa ei ole postitanud sinna oma kuulsamaid tooteid või ülevaateid enim kasutatud teenustest. Pärast seda, kui inimene on lugenud-uurinud su ettevõtte kohta, peaks tal olema kohe võimalus näha sinu töid ja tegemisi. See tähendab, et näiteks “Meist” kategooria alla peaksid sa lisama kas pilte või linke oma saavutustest, blogipostitustest või sellest, et sinu ettevõttest on kuskil meedias kirjutatud.
Ära unusta koostööpartnereid. Mõneti sarnaselt eelmisega tasuks “Meie” sektsioonis välja tuua ka see, et sinust on kirjutatud või mõned tuntud inimesed on sinu tooteid-teenuseid kasutanud. Anna ülevaade ka oma parematest koostööpartneritest, näiteks edasimüüjatest või too välja mõni tore Instagrami foto, kus sinu tooteid kasutatakse või ära mainitakse. Kuigi eelnev võib tunduda mõneti kekutamisena, on selge, et ilma selleta ei suuda sa klientide seas usaldust äratada ega poolehoidu võita.
Unusta sõnavaht. “Meie” lehe teksti osa võiks olla 300-400 sõna pikk, sest inimestel on kiire ja pikka romaani keegi lugeda eriti ei viitsi. Sealjuures ole konkreetne, maini ainult seda, mis tõesti väärib mainimist. Sealjuures on kasulik “Meist” tekst mitu korda läbi kirjutada ning mõelda, et oluline informatsioon kaduma ei läheks.
Ära unusta kontaktandmeid. Kui sa juhul oledki unustanud midagi tähtsat enda ettevõtte kohta kirjutamata, ei ole see viga sugugi nii hirmus, kui sa oled lisanud “Meist” lehele ka oma kontaktandmed. Too välja oma nimi, telefon ja meiliaadress. Nii saavad kliendid sinuga soovi korral ühendust võtta. Eriti oluline on see väikeettevõtjate puhul, kes ehk pole veel endale nii suurt nime teinud ja on pigem tundmatud. Seetõttu on kontaktandmete rõhutamine igal sammul eriti oluline. Muidugi märgi ära ka see, et veebilehe või Facebooki saidi tagasiside on igati oodatud. Igasugune kontakt on oluline ja võib avada palju uusi uksi.
Refereeritud väljaandest Entrepreneur