Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alko1000 vedajate odavpood võib Lõuna-Eestis turgu leida

    Alkoholipood Valkas.Foto: Scanpix / Õhtuleht / Aldo Luud

    Suuremad jaeketid hoiatavad Eestisse odavpoode tuua plaanivaid Alko1000 pidajaid karmi konkurentsi ja raske ärikeskkonna eest, ent möönavad, et Lõuna-Eestis võib praegustel alkoärimeestel turgu olla, kuna nende kaubamärk on tuntud.

    Postimees kirjutas neljapäeval, et Läti piiri ääres odavaid alkoholipoode pidava Alko1000 keti vedajad plaanivad Eestis turule tulla väga odavate poodide ketiga, millest esimene hakkab tööle Tartus – väiksema juurdehindluse, püsikulude piiramise ja Lätis tegutsemisel saadud kontaktidega tahetakse hinnad viia nii madalaks, et tudengid saaks 2 euroga päevas kõhu täis.
    „Prisma Peremarket tervitab uusi turuletulijaid, kui sellest tõepoolest kliendi jaoks hinnavõit tekib,“ ütles Soomest pärit keti kommunikatsioonijuht Piret Lankots. Tema hinnangul võib Alko1000 äriplaani mudel toimida Lõuna-Eestis, kuna sealsed kliendid tunnevad alkopoodide brändi juba hästi.
    Samas tõdes Prisma kommunikatsioonijuht, et värske ostlejate käitumist näitav Nielsen Shopper Trendsi uuring viitab, et ostuotsusel pole odavus peamine määraja. Konkurentsi Prisma seetõttu ei karda.
    „Teame ja arvestame muutustega turul nagunii, sest Eestisse on ka teisi uusi odavpoekette tulemas,“ rääkis Lankots, viidates sellele, et Eesti turule sisenemisele on vaikselt, ent kindlalt võtnud sihi Saksa odavpoodide kett Lidl.
    Rimi soovis uuele tegijale jaekaubanduses jõudu. „Tegemist on kindlasti väljakutseid pakkuva valdkonnaga, kus igav ei hakka,“ märkis Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats. Samas tõdes ta, et odavpoe pidamine on Eestis väga keeruline. „Kõva konkurents sunnib kõiki kette hindu madalale suruma,“ rääkis Bats ja lisas, et Eestis on hetkel juba selliseid poode, kus allahindluseid on vähe või pole üldse. „Meie hinnangul see oluliselt nende positsiooni turul parandanud pole,“ ütles Rimi esindaja.
    Rimil endal on odavpoodide kogemus olemas – firma juhtis pikka aega Säästumarketi ketti ning praegugi on veel mõni selle kaubamärgiga kauplus alles. Pikemas vaates on Rimi aga otsustanud odavpoodide pidamisest loobuda.
    Maxima Eesti avalike suhete juht Katja Ljubobratets märkis, et kui Alko1000 jõuab ühel päeval poe avamiseni Eestis, siis kindlasti jõuab kohale mõistmine, kuidas käib äri siinses jaekaubanduses valitseva väga karmi konkurentsi tingimustes.
    „Praegu ju tegutsevad Eesti kauplejad tingimustes, kus kohustuslikud alkoholiaktsiisi määrad on Eestis Läti omadest sedavõrd kõrgemad, et väga paljud Eesti inimesed teevadki sisseoste piiripiirkonnas asuvates kauplustes ja meie omakorda seisame silmitsi käibe vähenemisega ning vajadusega vähendada alkohoolsete jookide osakondade pindasid,“ tegi Maxima avalike suhete juht Alko1000 ärimudeli pihta torke.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.