Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Favora ostu uurimiseks võeti lisaaega
Olerexi suuromanik Antti Moppel.Foto: Postimee/Scanpix
Konkurentsiamet võttis lisaaega, et hinnata, kas võimsalt laieneva suure kütuseketi Olerex emafirma tohib osta seitsme tanklaga Favora. Olerexi omanikke ajapikendus murelikuks ei tee.
Olerexi omanike Andres Linnase ja Antti Moppeli firma Aqua Marina andis ostuplaanist konkurentsiametile teada juuli alguses – ettevõte tahab Urmas Johansoni aktsiaseltsilt nimega Johnny ära osta seitsme tanklaga Favora keti. Nüüd alustas amet aga koondumise asjus täiendavat menetlust ehk võttis lisaaega.
Enamasti alustatakse täiendavat menetlust selleks, et välja selgitada, ega tehinguga kaubaturul konkurents oluliselt ei kahjustu – ei teki näiteks turgu valitsevat seisundit või selle tugevnemist.
Aqua Marina ja Olerexi suuromanik Moppel ütles, et pole ajapikenduse võtmise peale üllatunud. „Konkurentsiametile ei ole kütuseturu kiire muutumine jäänud märkamata ja amet analüüsib tekkinud olukorda kogu vajaliku hoolsusega,“ rääkis kütuseärimees.
Hoogsa laienemise tuules kasvatas Olerex mullu ka käivet ja kasumit. Kui tunamullu oli müügitulu 223 miljonit eurot, siis mullu juba 283 miljonit ehk veerandi jagu enam.
Puhaskasumit teeniti 2016. aastal 1,8 miljoni eurot, aasta varem oli tulemus 1,1 miljonit. Dividende Linnas ja Moppel majandusaasta aruande järgi siiski võtta ei plaani.
Viimasel aastal on Olerex oma võrku laiendanud väga jõuliselt: mullu neelati alla väikesed konkurentsid Mahta Kütus ja Raktoom, mis tegutsevad samuti peaasjalikult Lõuna-Eestis. Nende tehingute puhul andis konkurentsiamet loa vaid mõne aja pärast ning täiendavat menetlust ei alustanud.
Kaks aastat tagasi tegid Moppel ja Linnas aga hiigeltehingu ning ostsid venelastelt siinsed Lukoili tanklad. Sellega paisus eestlaste kett tanklate arvu poolest turu suurimaks tegijaks.
Moppeli sõnul on tehingud teinud turule head. „Ehkki alates Lukoili jaamade ostust 2015. aastal on kütuseturg märgatavalt kontsentreerunud, ei ole konkurents vähenenud – pigem vastupidi,“ rääkis ettevõtja.
Ehitavad ka ise juurde
Seni on kõik Aqua Marina ostetud tanklad kiirelt Olerexi ketti ühendatud ning hakanud kandma ka vastavaid logosid ja värve. Sama plaanivad Linnas ja Moppel teha ka ostetavate Favora tanklatega.
Kuigi Olerex on viimastel aastatel niivõrd kiiresti kasvanud peaasjalikult ostutehingute ja ülevõtmiste kaudu, ehitab firma ka ise endale tanklaid juurde. Nii on ka tänavu plaanis rajada kaks uut jaama.
Nimelt peaks tänavu kerkima uued Olerexi tanklad Paidesse ja Keilasse. „Paides lammutame vana ajale jalgu jäänud jaama Tallinna maantee ringteel ja ehitame selle asemele uue ja kaasaegse, Keilasse tuleb uus jaam Paldiski maantee äärde,“ rääkis Moppel.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.