Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Järgmine "Tesla" pani pillid kotti
Orangutan maiustab külmunud apelsinimahlaga.Foto: EPA
Silicon Valley üks skandaalsemaid ettevõtteid Juicero teatas, et lõpetab tootmistegevuse.
Juicero on Silicon Valley viimaste aastate üks tuntuimaid ettevõtteid just selle poolest, et investorid kuhjasid mahlapressifirma rahaga üle ning ettevõte näitas oma toote osas ülimat enesekindlust ja vahest ehk kõrkustki. Riskikapitalistid puistasid Juicerosse 120 miljonit dollarit ning sellest räägiti omas segmendis isegi kui järgmisest potentsiaalsest Teslast.
Kui tervislik eluviis on paljude riikide poliitikas olulisele kohale kerkinud ning sageli räägitakse sellest, kuidas lapsed ja ka täiskasvanud piisavalt palju värskeid juur- ja puuvilju ei tarbi, oleks Juicero jaoks hea äriidee olnud toota odavaid mahlapresse, mis väga paljudele inimestele taskukohased. Selle asemel tuli Juicero eelmise aasta märtsis välja aga 700 dollarit maksva seadmega, mis vajas töötamiseks WiFit.
Juicero tööpõhimõte on tegelikult üpris lihtne. Ettevõte toodab lisaks mahlapressile ka mahla ennast, mis pakendatakse spetsiaalsesse kotti. Seejärel pistab kasutaja selle koti masinasse ning see surub mahla kotist välja topsikusse, klaasi või tassi. Sealjuures on märkimisväärne, et Juicero äriidee teevad eriliseks just selle mahlapakid, mille tellimus on ostjale sisuliselt kohustuslik. Muu mahlapakk, millest mahl välja pigistada, masinasse ei passi.
Järgmine “Tesla”?
Kuigi Juicero idee sai kohe alguses palju kriitikat ning oli kohati isegi investorite jaoks naeruväärne, oli siiski päris palju neid, kes uskusid, et Juicero on omas segmendis järgmine Tesla. Ehk siis: peen seade, mis ajapikku muutub inimeste jaoks odavamaks ja mahlapressi saab endale soetada ka tagasihoidlikuma sissetulekuga inimene.
Lisaks kriitikanooltele tabasid ettevõtet juba kuus kuud pärast asutamist ka esimesed väga suured tagasilöögid. Juicero juht Doug Evans lahkus juhi kohalt ning tema asemele tuli Coca-Cola endine juht Jeff Dunn, kes andis lubaduse, et Juicero pole enam rikaste pärusmaa, vaid jõuab ka tavainimesteni. Mahlapressi hind langes 400 dollarini ning see jõudis ka supermarketitesse ning ettevõtete kontoritesse.
Seadme mõttetus
Agentuur Bloomberg võttis Juicero tänavu aprillis aga pihtide vahele tulemused polnud Juicerole just meeldivad. Nimelt tegid Bloombergi ajakirjanikud katse, võttes kaks Juicero mahlapakki: esimesest surus ajakirjanik mahla ise välja ning teisest masin. Üllatav oli see, et käsitsi ning masinaga toimetades läks täpselt sama palju aega – kaks minutit. Pärast Bloombergi artiklit võtsid Juiceroga ühendust mitmed pahased kliendid ning ettevõte asus neile seadme ja mahlapakkide eest raha tagasi maksma. Mõned kuud hiljem, juulis, teatas ettevõte, et on sunnitud viiendiku oma töötajatest koondama.
Nüüdseks on ettevõte jõudnud aga staadiumisse, kus juhid peavad nukralt tõdema, et asjast ei saanud asja. “Me oleme enesekindlad, et pikas perspektiivis on meie tegevusel efekt,” teatas ettevõte ja lisas, et otsib endale kosilast, kes Juicero missiooni tervislikumast eluviisist edasi kannaks.