Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alexelast saab kütuseturu suurim

    Alexela Oili tegevjuht Ain Kuusik.Foto: Raul Mee

    Kiire koondumine kütuseturul jätkub, uue suurtehinguna ostab Alexela Euro Oili 24 tanklaga võrgu ning paisub sellega turu suurimaks tegijaks.

    Vaata ettevõtteid Infopangast:

    Alexela Oil AS

    Euro Oil AS

     

    Seejuures saab Alexela Oil kõvasti mahtu juurde Tallinnas ja lähipiirkonnas. Tanklaketi juhatuse esimees Ain Kuusik rääkis pressiteates, et pealinna ümbruses saadaksegi suurimaks tegijaks, kuna uusi tanklaid tuleb juurde nii Harku, Saue kui Viimsi vallas.
    Ostetavad tanklad ehitab Alexela järk-järgult ümber enda värvidesse. Tehingu jõustumisseks on vaja konkurentsiameti luba ja hinda osapooled ei avalda. Alexela tanklaketi juht Kuusik prognoosis, et see on tõenäoliselt kütuseturu viimane suurost.

    Alexela Oili tanklaketi suurim omanik on 77,6 protsendiga energiafirma Alexela Group, kus omakorda on suurimad omanikud vennad Marti ja Heiti Hääl. Lisaks neile kuulub aga väiksem, 22,4% suurune osalus Alexela Oilis transiidiärimees Oleg Ossinovski firmale Skinest Grupp.

    „Kõik tanklaketid on näidanud üles soovi laieneda, et vastu pidada väga karmis konkurentsis. Ei ole teist sellist riiki Läänemere ääres, kus oleks nii palju tanklaid elaniku kohta ja nii suur hinnakonkurents,“ ütles Kuusik.
    Kütuseturul on ülevõtmisi olnud hulganisti. Viimase paari aasta jooksul on agressiivseim tegija turul olnud tegelikult Olerex. See firma on kasvanud koguni nii suureks, et konkurentsiamet pidi võtma lisaaega, et välja selgitada, ega Olerexi viimased ostuplaanid turgu ei riku.
    Viimase kahe aasta jooksul on alla neelatud paar väiksemat Lõuna-Eesti tegijat ning Eesti turult väljunud hiiu Lukoili. Viimati tahtis Andres Linnase ja Antti Moppeli kütusefirma osta seitsme tanklaga Favora, ent konkurentsiamet võttis augusti keskel lisaaega.
    „Konkurentsiametile ei ole kütuseturu kiire muutumine jäänud märkamata ja amet analüüsib tekkinud olukorda kogu vajaliku hoolsusega,“ rääkis Olerexi suuromanik Antti Moppel kuu aega tagasi. Ta tõi välja, et alates just Lukoili tanklate ostust 2015. aastal on siinne kütuseturg küll väga kontsentreerunud, ent konkurents on samas pigem elavnenud.
    Saab suurimaks
    Seni Arno Hirtentreule kuulunud Euro Oilil on kokku 24 tanklat, neist neli kauplusega. Näiteks Tallinnas on firmal kuus tanklat, Harjumaal kaheksa. Kett tegutseb ka Lääne-Virumaal, Viljandimaal, Järvamaal ja Läänemaal.
    Kui ostutehing jõustub, paisub Alexela võrk 100 tanklani ning seega läheb kett arvude mõttes mööda senisest turu suurimast tegijast Olerexist, millel koos Favoraga oleks 94 jaama. Moppeli ja Linnase firma on turu suurim olnud alates venelaste Lukoili tanklate ostust.
    Euro Oili senine omanik Hirtentreu rääkis pressiteates, et Alexela oli parim valik. „Mul on hea meel, et meie tanklaketi abiga saab Eesti suurima, kohalikul kapital põhineva tanklaketi,“ ütles ta.
    Alexela Oili tanklaketi suurim omanik on umbes 77 protsendiga energiafirma Alexela Group, kus omakorda on suurimad omanikud vennad Marti ja Heiti Hääl. Lisaks neile kuulub aga väiksem, 22% suurune osalus Alexela Oilis transiidiärimees Oleg Ossinovski firmale Skinest Grupp.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.