Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Skype on Eesti atraktiivseim tööandja
Skype juba on juba kuuendat korda osutunud tudengite hinnangul Eesti atraktiivseimaks tööandjaks, selgus üliõpilaste seas korraldatud uuringust.
Tänavu soovis Skype’is töötada 57% vastajatest ja teises atraktiivseimas tööandjas TransferWise’is 51% tudengitest.
"Noored hindasid 184 Eesti organisatsiooni atraktiivsust ja aasta-aastalt on kõigi tudengite hulgas, sõltumata nende erialast, kasvanud IT-sektori tööandjate atraktiivsus," ütles tööandja brändingu agentuuri Instar tegevjuht Kersti Vannas.
Ihkavad ise oma tööandjaks hakata
Alates 2010. aastast alates on noorte netopalgaootus kasvanud 1,5 korda 985 eurolt 1473 euroni. Poolteist korda on kasvanud ka kooli kõrvalt töötavate tudengite netotöötasu, mis oli 2010. aastal 544 ja 2017. aastal 827 eurot kuus.
Tänavu soovib 53% tudengitest teha erasektoris palgatööd, 22% töötada avalikus sektoris ja 22% soovib olla ise enda tööandjaks. Kolmandas sektoris soovib töötada 3% vastanutest.
"Kaheksa aasta jooksul on olulisel kasvanud huvi iseendale tööandjaks olemise ja paindlike töövormide vaste ning me näeme selle trendi jätkumist," ütles Vannas.
2017. aastal on tudengite hinnangul kõige olulisem töökohavalikut mõjutav tegur ettevõttepoolne töötajate võrdne ja aus kohtlemine. 85% tudengitest pidas seda tegurit 45 teise teguri seast kõige olulisemaks. 2010. aasta olulisim valikukriteerium oli huvitav ja arendav töö ning võrdne kohtlemine oli alles neljandal kohal.
Tudengitest juba 8% on leidnud omale kooli ajal sobiva töö. Samas üle poole noortest pole kindlad, kas nad leivad peale kooli lõpetamist ootustele vastava töö. Enim soovitakse leida erialast töö Eestis, kuid 38% tudengitest oleks väga huvitatud erialasest tööst välismaal.
Tööotsmisel ja tööandja kohta info hankimisel on 92% vastajate hinnangul oluliseks kanaliks tööandja koduleht. Sellele järgnevad interneti töövahenduskeskkonnad ja praktikaprogrammid. 79% noortest eelistab kasutada sotsiaalmeediat tööandjate kohta info hankimiseks.
"Sotsiaalmeedia olulisus on aasta-aastalt kasvand ning ettevõtted, kes soovivad noori värvata, peavad omama nii head karjäärilehte kui olema sotsiaalmeedias esindatud. Tööandjatel tuleb minna ise sinna, kus on nende sihtrühm, mitte jääda ootama, et neid leitaks," ütles Vannas.
Tudengite tööandja maine uuringus osales 3700 üliõpilast majanduse, infotehnoloogia, ehituse, humanitaar-, inseneri, logistika ja teistelt bakalaureuse, magistri- ja doktoriõppe erialadelt 16 Eesti kõrgkoolist. Uuringut viiakse läbi alates 2010. aastast.
Kutsekoolide õpilaste uuringule vastas 1100 kutseharidust omandavat noort ning meditsiinitudengite uuringule 700 meditsiinivaldkonna tudengit.
Tööandja brändingu agentuur Instar viis läbi üle-eestilist kõrgkoolide, kutsekoolide ja meditsiinivaldkonna õpilaste tööootuste ja tööandja maine uuringut, millele oli kokku üle 5500 vastaja. Uuringut on korraldatud alates 2010. aastast.