Eesti e-poed on brittide omast töökindlamad

14. september 2017, 06:00
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170914/NEWS/170919810/AR/0/AR-170919810.jpg

Eesti e-poed on tehniliselt isegi paremas korras kui Suurbritannia omad, kuid võiksid olla kiiremad.

Tehtud uuringust rääkis Eesti e-kaubanduse liidu seminaril plumbr.eu juhatuse esimees Priit Potter. Tema sõnul muutuvad Eesti elanikud üha rohkem “pakirahvaks” ning oma e-poe on avanud või peagi avab enamik suuremaid kaubanduskette, vahendab kaubandus.ee.

Ta rääkis, et Plumbr tegi koostöös e-kaubanduse liiduga uuringu hindamaks, kui hästi töötavad Eesti e-poed. 

Analüüsi aluseks võeti kõik e-kaubanduse liidu liikmed ehk 175 e-poodi. Erinevatel ajahetkedel külastasid neid poode Plumbr.eu robotid, kes imiteerisid korraga umbes 20 kliendi käitumist.

Mõõdeti kahte parameetrit. Esiteks iga tehtud kliki tulemuslikkust ehk loeti kokku, mitmel juhul e-pood tehniliselt ei töötanud ja kasutajale kuvati veateade. Teiseks mõõdeti iga kliki puhul, kui palju aega kulus kliendi jaoks nupuvajutusest kuni vastuse saamiseni.

Potteri sõnul esines tehnilisi vigu kõigest 3 protsendil e-poodidest, mis on väga tugev näitaja. „Erinevalt näiteks Suurbritanniast, kus sarnane uuring tehti 500 enimkasutatava e-poega ja kus robotid leidsid vähemalt 1 veasituatsiooni 19% e-poodidest.“

Kasutuskiirusega kehvemad lood

Kehvem on tema sõnul olukord e-poodide kasutuskiirusega.

Kasutajate käitumise uuringud näitavad, et kui peale nupuvajutust tuleb „pilt ette“ aeglasemalt kui 5 sekundit, tajub klient seda kui põhjendamatut aeglust, rääkis Potter. „Uuringus osalenud e-poodidest olid vaid ca 18% absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama ja hindama, kas nad kaotavad aeglusest tulenevalt kliente või mitte,“ rääkis ta. „Umbes neljandikul poodidest esines tõsiseid probleeme – enam kui pooled nende klientidest kogevad igapäevaselt kasutajatena põhjendamatut aeglust.“

Potter ütles, et Plumbr julgeb tuginedes rohkem kui viiele miljardile päringule väita, et kui leht tuleb kasutaja jaoks ette keskmiselt 2 sekundi asemel 6 sekundiga, siis umbes neljandik kasutajatest lahkub keskkonnast ning 80% neist ei naase, kui tegemist on e-poega.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. September 2017, 18:04
Otsi:

Ava täpsem otsing