Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riigid, mis tahavad diisel- ja bensiiniautod keelata
Maailmas on palju riike, mis tahavad bensiini- ja diiselautod oma teedelt täielikult ära kaotada, kirjutab CNN Money.
Hiina, mis on ühtlasi ka maailma suurim autoturg, töötab plaani kallal, mille kohaselt keelatakse ära fossiilsetel kütustel töötavate sõidukite tootmine ja müümine. Hiina kõrval on ka teisi riike, kes plaanivad teha sama – nende hulka kuuluvad India, Prantsusmaa, Suurbritannia ja Norra.
Saksamaa kantsler
Angela Merkel on andnud märku, et on aja küsimus, millal Saksamaa seab diisel- ja bensiiniautodele „aegumiskuupäeva“. Lisaks eelpool nimetatud riikidele on veel vähemalt kaheksa riiki, mis on sama suuna võtnud. Allpool on välja toodud riigiti, kui kaugel plaanidega ollakse.
Suurbritannia. Briti valitsus teatas juulis, et keelab ära bensiini- ja diiselautode müügi 2040. aastal. Selle eesmärgiks on keskkonnasäästlikus ning puhtam õhk. 2050. aastaks peaks kõik teedel sõitvad autod olema nullemissiooniga.
Suurbritannias registreeriti 2016. aastal 2,7 miljonit uut autot. Tegemist on maailma suuruselt kuuenda autoturuga.
Pärast seda aastat võivad autotootjad müüa ainult sõidukeid, mis töötavad elektril või teiste puhaste energiaallikatega. Lubatakse ka hübriidautod.
Prantsusmaa „ökoloogilist üleminekut“ juhtiv valitsuse ametnik Nicolas Hulot ütles, et see eesmärk aitab kodustel autotootjatel muutustega varakult kohanduma hakata. „See teeb nad innovaatilisemaks ja võimaldab turul liidripositsiooni võtta,“ ütles ta.
Prantsusmaal on elektri- ja hübriidautode ning teiste alternatiivsetel kütustel töötavate autode osakaal küllaltki madal – vaid 4 protsenti. See osakaal kasvab aga kiirelt ning selliste autode müük kasvas 2017. aasta esimeses kvartalis 25 protsenti.
Saksamaa. Angela Merkel, kes tahab riigikantsleriks saada juba neljandat korda, ütles, et tulevikus on loogiline bensiini- ja diiselautode keelustamine. Niinimetatud aegumiskuupäeva seadmine on tema arvates mõistlik.
„Ma ei saa konkreetset aastat veel nimetada, aga lähenemine on õige, sest siis tehakse elektriautode jaoks vajalikku infrastruktuuri ja tehnoloogiasse rohkem investeeringuid. Tänu sellele on üldine muutus struktruaalselt võimalikum,“ ütles Merkel.
India. Riigi valitsus teatas selle aasta alguses, et kõik Indias müüdavad autod peaks 2030. aastaks olema elektrilised.
„See on väga ambitsioonikas eesmärk,“ ültes valitsuse energiaturu nõustaja Anil Kumar Jain. „Lõpuks hakkavad turujõud domineerima.“
India, kus on suureks probleemiks õhu kvaliteet, on koduks maailma saastatuima õhuga linnadele. Samas on see ka kiiresti arenev riik, kus juhid saavad palju muuta.
Prognoositakse, et India teedel sõitvate autode arv peaks järgmiste aastate jooksul plahvatuslikult kasvama, sest sõiduautod muutuvad keskklassi jaoks järjest kättesaadavamaks. Kui perekonnad, kes ostavad esimest korda autot, otsustavad elektriauto kasuks, võib India sellel alal teiste ees edumaa saada.
Norra. Norra valitsuse transpordiplaani on sisse kirjutatud kindel eesmärk – kõik müüdud ühissõidukid ning veoautode peavad 2025. aastaks olema nullemissiooniga. Praegu on Norra sellel teemal juhtiv riik – lausa 40 protsenti riigis müüdud autodest on elektrilised või hübriidid.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.