Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigid, mis tahavad diisel- ja bensiiniautod keelata

    Auto Indias.Foto: EPA

    Maailmas on palju riike, mis tahavad bensiini- ja diiselautod oma teedelt täielikult ära kaotada, kirjutab CNN Money.

    Hiina, mis on ühtlasi ka maailma suurim autoturg, töötab plaani kallal, mille kohaselt keelatakse ära fossiilsetel kütustel töötavate sõidukite tootmine ja müümine. Hiina kõrval on ka teisi riike, kes plaanivad teha sama – nende hulka kuuluvad India, Prantsusmaa, Suurbritannia ja Norra.
    Saksamaa kantsler Angela Merkel on andnud märku, et on aja küsimus, millal Saksamaa seab diisel- ja bensiiniautodele „aegumiskuupäeva“. Lisaks eelpool nimetatud riikidele on veel vähemalt kaheksa riiki, mis on sama suuna võtnud. Allpool on välja toodud riigiti, kui kaugel plaanidega ollakse.
    Suurbritannia. Briti valitsus teatas juulis, et keelab ära bensiini- ja diiselautode müügi 2040. aastal. Selle eesmärgiks on keskkonnasäästlikus ning puhtam õhk. 2050. aastaks peaks kõik teedel sõitvad autod olema nullemissiooniga.
    Suurbritannias registreeriti 2016. aastal 2,7 miljonit uut autot. Tegemist on maailma suuruselt kuuenda autoturuga.
    Pärast seda aastat võivad autotootjad müüa ainult sõidukeid, mis töötavad elektril või teiste puhaste energiaallikatega. Lubatakse ka hübriidautod.
    Prantsusmaa „ökoloogilist üleminekut“ juhtiv valitsuse ametnik Nicolas Hulot ütles, et see eesmärk aitab kodustel autotootjatel muutustega varakult kohanduma hakata. „See teeb nad innovaatilisemaks ja võimaldab turul liidripositsiooni võtta,“ ütles ta.
    Prantsusmaal on elektri- ja hübriidautode ning teiste alternatiivsetel kütustel töötavate autode osakaal küllaltki madal – vaid 4 protsenti. See osakaal kasvab aga kiirelt ning selliste autode müük kasvas 2017. aasta esimeses kvartalis 25 protsenti.
    Saksamaa. Angela Merkel, kes tahab riigikantsleriks saada juba neljandat korda, ütles, et tulevikus on loogiline bensiini- ja diiselautode keelustamine. Niinimetatud aegumiskuupäeva seadmine on tema arvates mõistlik.
    „Ma ei saa konkreetset aastat veel nimetada, aga lähenemine on õige, sest siis tehakse elektriautode jaoks vajalikku infrastruktuuri ja tehnoloogiasse rohkem investeeringuid. Tänu sellele on üldine muutus struktruaalselt võimalikum,“ ütles Merkel.
    India. Riigi valitsus teatas selle aasta alguses, et kõik Indias müüdavad autod peaks 2030. aastaks olema elektrilised.
    „See on väga ambitsioonikas eesmärk,“ ültes valitsuse energiaturu nõustaja Anil Kumar Jain. „Lõpuks hakkavad turujõud domineerima.“
    India, kus on suureks probleemiks õhu kvaliteet, on koduks maailma saastatuima õhuga linnadele. Samas on see ka kiiresti arenev riik, kus juhid saavad palju muuta.
    Prognoositakse, et India teedel sõitvate autode arv peaks järgmiste aastate jooksul plahvatuslikult kasvama, sest sõiduautod muutuvad keskklassi jaoks järjest kättesaadavamaks. Kui perekonnad, kes ostavad esimest korda autot, otsustavad elektriauto kasuks, võib India sellel alal teiste ees edumaa saada.
    Norra. Norra valitsuse transpordiplaani on sisse kirjutatud kindel eesmärk – kõik müüdud ühissõidukid ning veoautode peavad 2025. aastaks olema nullemissiooniga. Praegu on Norra sellel teemal juhtiv riik – lausa 40 protsenti riigis müüdud autodest on elektrilised või hübriidid.
     
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.