Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rüütsalu: meie turuosa on endiselt suurim
Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu vaidleb vastu Eesti Meedia juhi Sven Nuutmanni väitele, nagu oleks Ekspress Grupil reklaami müümine hakanud kehvemini minema.
„Tervikuna on meil sellel aastal pigem hästi läinud, põhikonkurendiga (Ekspress Grupp) võrreldes on seis muutunud täpselt vastupidiseks, oleme teinud väga korraliku kasvu: kogu kontsernil on üle 20% kasvu kaheksa kuu lõikes, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga,“ rääkis Nuutmann
portaalile Bestmarketing antud intervjuus.
„Ma ei tea, mida mõeldakse väljendi all „täpselt vastupidiseks“, aga Ekspress Grupi väljaanded on endiselt suurema turuosaga kui Eesti Meedia väljaanded Eestis. Minule teadaolevalt on näiteks nii Ekspress Meedia kui ka Õhtulehe printreklaami turuosa suurenenud võrreldes aastaga ja veebireklaamis on Postimees tõesti oma turuosa mõnevõrra suurendanud tänu heale müügitööle. Samas on Delfi siiani konkurentsitu liider veebireklaami müügis,“ kommenteeris Rüütsalu. Seega ei vasta tema sõnul tõele väide, nagu oleks Eesti Meedia saanud reklaamimüügilt veebis ja trükireklaamis suuremaks kui Ekspress Grupp.
„Samasugune olukord on ka Lätis ja Leedus, kus minule teadaolevalt on Ekspress Grupi väljaanded kasvanud muu hulgas Eesti Meedia väljaannete arvel, eriti Lätis,“ sõnas Rüütsalu.
Küsimuse peale, kui palju on Facebooki ja Google’i populaarsuse kasv mõjutanud reklaamiturgu, vastas Rüütsalu, et tehnoloogiagigantide kasv on vägagi agressiivne „Kes seda eitab, elab illusioonis,“ tõdes ta. Seda, millist mõju see aga kontserni käibele avaldab, on Rüütsalu kinnitusel väga raske öelda.
Ta aga viitas, et Põhjamaades tehtud uuringu järgi on kogu lisaraha, mis on veebireklaami turule tulnud, liikunud peamiselt kahele veebigigandile. Siiski on tema sõnul kohalikel kanalitel
oma eelised, mida rahvusvahelised turuhiiud üle võtta ei saa. Nimelt võivad automatiseeritud reklaamid ilmuda kanalites ja saitidel, mida reklaami tellija kindlasti enda äriga seostada ei sooviks. Ka Nuutmann möönis intervjuus, et Facebooki ja Google’i pealetung valmistab mõningaid probleeme.
Sarnaselt Ekspress Grupiga plaanib ka Eesti Meedia minna ürituste korraldamise ärisse. Esimesel on varnast võtta majanduslikult edukad näited, nagu tänavune korvpalli tähtede mäng ning hiljutine Ruja kontsert.
„Tõsi, Ekspress Meedial on väga positiivsed ja rahaliseltki edukad kogemused. Kõigele sellele on aga eelnenud suur töö,“ möönis Rüütsalu ja lisas, et kuigi meedia tugi korraldaja portfellis on eeliseks, ei maksa ainult sellele tugineda. „Aga see turg ei ole lukus ja proovijaid ikka jätkub. Mina võin tänasel päeval öelda, et meie juba oskame seda teha, kogemused on õpetanud,“ võttis ta teema kokku.
Lisaks plaanib Eesti Meedia hakata tootma väiksema eelarvega mängufilme. Seda, kas ka Ekspress Meedial on plaan uusi ärisuundi avada, Rüütsalu täpsemalt ei kommenteerinud. Rauad on aga pidevalt tules, tõdes ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.