Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunneli konkurendil peagi Hiina raha taga

    Angry Birdsi endise turundaja Peter Vesterbacka projekt rajada eraraha toel Eestit Soomega ühendav tunnel edeneb täie hooga, juba novembris saabub plaane uurima Hiina investorite delegatsioon ning siis võib minna ka lepinguks.

    Kuni ametnikud arutavad, kas Tallinna–Helsingi tunnel on mõistlik lahendus, läheb Vesterbacka oma plaaniga rajult edasi, kirjutas Helsingin Sanomat. Riikide ja omavalitsuste veetavast projektist eristab Vesterbacka oma see, et ühenduspunkt ei ole mitte Helsingi ise, vaid hoopis Espoo.
    Euroopa Liidu rahastust taotleva Tallinna-Helsingi tunneli eeluuring valmib järgmise aasta veebruariks, ehitus võiks alata 2030. aastal. FinEst Linki eeluuringuga on seotud Helsingi ja Tallinna linn, Uusimaa liit ja Harju maakond ning Eesti ja Soome valitsus.
    Vesterbacka ja tema meeskonna projekt areneb aga palju tormilisemalt ning rahvusvaheline raha on plaanis kokku saada selle sügise jooksul. Ehituse algusajaks on plaanitud järgmine aasta. Tunnel kulgeks Tallinnast Helsingi Vantaa lennujaama juurde ning Espoos on tunneli jaoks maakasutus kokku lepitud.
    Suvel rääkis Vesterbacka Äripäevale antud intervjuus põhjalikult sellest, kui lihtne on leida 15 miljardi euro investeerijaid, miks hiinlased sellesse panustamisest huvitatud on ning kuidas oma unistused maha müüa.
     
    Hiina otsustajad tulevad novembris
    Kui Vesterbacka mullu novembris Äripäevale tunneliprojektist rääkis, oli ta ajaline siht projekti valmimiseni viis aastat. Juba siis oli tal plaan raha küsida hiinlastelt, ent nüüd on asi vaid aastaga jõudnud nii kaugele, et reaalsed lepingud on juba käeulatuses.
    Vesterbacka sõnul tuleb Hiinast novembris Soome otsustajate delegatsioon enne start-up-ettevõtete iga-aastast kogunemist Slushile. Kui läbirääkimistega saadakse siis ühele poole, lubas Vesterbacka rohkem rääkida.
    „Teeme selle puhtalt erarahaga. Me ei küsi raha Soome ega Eesti riigilt ega Euroopa Liidult. Põhiosa rahast tuleb Hiinast, aga ka põhjamaised pensionifondid on andnud tagasisidet, et just selliseid pikaajalisi investeerimiskohti nad vajavad,“ rääkis Vesterbacka.
    Hanget on ette valmistanud ehitusala konsultatsioonifirmad Jaakko Pöyry OY, A-insinöörit ja Fira, tasuvusarvutused on teinud ärikonsultatsioonifirma PwC. Vesterbacka sõnul tasub tunneliühendus ennast ära 37 aastaga.
    Tasuvus tuleks eelkõige reisiveost, millest üha kasvav hulk on Hiina turistid, aga arvestatud on ka Tallinnast Helsinki Vantaa lennujaama minevate eestlastega. Veoseid transporditaks pigem öösel.
    Vesterbacka on ennast täiega tunneliprojekti teenistusse andnud. Eelmisel aastal õppis ta Pekingis hiina keelt. „Kui tahad küsida hiinlastelt 15 miljardit, on viisakas seda teha nende oma keeles,“ ütles ta kommentaariks.
    Tunneli ehituskulude kohta on mitu numbrit läbi käinud. Mõni aasta tagasi valminud ametliku arvestuse kohaselt läheks 85 kilomeetri pikkune tunneliühendus maksma 9–13 miljardit eurot, millest tunneli enda hind oleks 4 miljardit eurot.
    Riikide ja linnade veetud FinEst-projektist vaadatakse Vesterbacka tempot hämminguga, märkis Helsingin Sanomat.  Selles projektis on veel trassivalik lahtine, kuu aja jooksul kaalutakse nende plusse ja miinuseid. Parima trassi järgi tehakse arvutused, mida võrreldakse siis laevaliiklusega.
    Hiina taristu ehitamise tempoga harjunud Vesterbacka tõdes lehele, et temal on omakorda raskusi arusaamisega, kuidas peaaegu klassikalise tehnikaga ehitatava tunneli planeerimiseks kulub aastaid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.