Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Coop Pank: tunneme sotsiaalset vastutust
Coop Panga nõukogu esimees Jaanus Vihandi andmas panga juhatuse esimehele Margus Ringile üle kivi, mis sümboliseerib panga uusi pakette nimedega Rahn ja Rändrahn. Foto: Andras Kralla
Coop Pank ei pööra traditsioonilist pangandust pea peale, vaid ajab oma asja, ütles täna uksed avanud Coop Panga nõukogu esimees Jaanus Vihand.
Täna avas uksed Eesti esimene pank, mis ühendab panganduse jaekaubandusega. Nimelt ostis Coop vähem kui aasta tagasi Krediidipanga ja asus kaheksa kuud tagasi selle baasile ehitama Eestisse uudset panka.
Coop Panga juhatuse esimees Margus Rink tunnistas, et on panga avamise pärast väga elevil. „Oleme täna alles stardikoridoris, stardipakkude peal ja kogu võistlus seisab veel ees,“ sõnas ta. Esimene finišijoon on tema sõnul ületatud siis, kui Coop Pank on täis saanud 100 000 klienti. Prognooside järgi peaks see juhtuma 2020. aasta teises pooles. „Oleme selle nimel hullumeelselt tööd teinud,“ ütles Rink.
Ta lisas, et praegu on Coop Pangal umbes 30 000 klienti, kes tulevad üle Krediidipangast. „Neist aktiivsed kliendid aga on umbes 11 000. Esimene finišijoon on siiski siis, kui kõik 100 000 klienti on ka aktiivsed pangakliendid, mitte vaid kontoomanikud,“ täpsustas Rink.
Coop Panga avamisele on praeguseks kulunud umbes 1,5 miljonit eurot. Juurde on võetud umbes 50 töötajat, kellest enamik on IT-töötajad, tootearendajad ja müüjad.
Rink ütles, et Coopil polnud mõtet tulla turule pangaga, mille sarnaseid turul juba hulgim on. Seega otsustasid nad, et hakkavad pakkuma teenust, mille sarnast veel Eestis pole – toodet, kus pangakaart töötab samal ajal ka Coopi kaupluste kliendikaardina ja mis võimaldab tulevikus raha välja võtta ka poe kassadest. Viimane arendus peaks valmis saama järgmisel kevadel. „Lootsime kassasüsteeme sügiseks valmis saada, kuid see osutus infotehnoloogiliselt oluliselt keerulisemaks ettevõtmiseks, kui arvasime,“ ütles ta. Arendustega jätkatakse.
Coop Panga nõukogu esimees Jaanus Vihand lisas, et Coop Pank on oma konkurentidest teistsugusem ettevõte, kuna ühendab panganduse jaekaubandusega. „Me ei anna lubadust, et tuleme turule ja keerame kõik peapeale,“ ütles ta ja lisas, et Coop Pank tunneb suurt sotsiaalset vastutust. „Meie eesmärk on see, et igas Eestimaa nurgas pakutaks pangateenust,“ ütles ta.
Turule tullakse sammhaaval
Coopi Panga eesmärk on võimaldada klientidel kasutada pangateenuseid seal, kus nad seda kõige enam vajavad,
teatas ettevõte pressiteates. Coopi kauplustes avatavates pangapunktides saab avada pangakontot, taotleda krediitkaarti või väikelaenu. Coop pangakaart annab Coopi kauplustes allahindluseid ja alates järgmise aasta kevadest saab võtta sularaha välja Coopi kaupluste kassadest.
Rink sõnas, et pank tuleb turule järk-järgult. Tema sõnul on Coop Panga brändile vastava väljanägemise saanud 14 üle Eesti asuvat pangakontorit, millest esimesed on kolinud Coopi kauplustesse. Tööd alustas uus internetipank. Lisaks toimib Coopi pangakaart Coop kaupluste kliendikaardina, mis annab ostudelt allahindluseid ja kogub boonuspunkte. Rink lisas, et kasutusele tulevad Coop Panga arvelduspaketid Rahn ja Rändrahn, mis võimaldavad kuutasu eest erinevaid teenuseid ning ilma lisatasuta sularaha välja võtta kõikide Eesti pankade sularahaautomaatidest.