Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode müügi kasv pidurdub

    Toyota logoFoto: EPA

    Kuigi Eestis jätkus uute sõiduautode turul tõus ka septembris, siis selle hoog on raugenud, teatas AMTEL.

    Septembris müüdi Eesti 1947 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta septembrikuu müügi 2,2% võrra. 2017. aasta üheksa kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud 19 346 uut sõiduautot ehk 11,1% enam kui mullu samal perioodil. Jätkuvalt on populaarseimaks segmendiks väiksema keskklassi autod, milliste turuosa oli septembri müügis 23,8%.
    Järgnesid keskmised maasturid 21,3protsendilise turuosaga ja keskautod 16,6%. Hübriidautosid läks septembris kaubaks 103, elektriautosid ei müüdud ühtegi ja gaasiautosid vaid üks. "Uute autode turul on samad trendid, mis suurtes autoriikides - sõiduautode poolel domineerib üha rohkem bensiin (Eestis osakaal 2/3) ja pidevalt kasvab hübriidautode osakaal," kommenteerib olukorda turul AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
    "Tööautodest on endiselt valdav enamus diiselmootoriga, kuid väiksemate masinate puhul kasvab samuti bensiiniautode osa. Alternatiivkütustest lähevad müügiks praegu reaalselt vaid hübriidautod. Maailm on selgelt liikumas elektriautodele - ühelt poolt seda suunavad poliitikud, teiselt poolt EU 2020. aasta CO2 normidega vaeva nägevad tootjad, kellele elektriautod on ainus võimalus piiridesse mahtuda. Maailm on muutumas, kas tahame seda või mitte."
    Toyota, Škoda ja Volkswagen moodustasid populaarsemate markide esikolmiku ning neid marki uusi sõiduautosid müüdi vastavalt 312, 289 ja 175. Samas tuleb siinkohal märkida, et Toyota puhul on statistikas toodud ka pikapid, mistõttu puhtalt sõiduautode müüginumbrites oli Škoda edukam. Mudelite poolelt eelistasid ostjad kõige enam Škoda Octaviat, milliseid müüdi 142. Järgnesid kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 78 ja 65 müüdud autoga.
    Tõus jätkus ka tarbesõidukite turul ja septembris müüdi uusi tarbesõidukeid 4,7% rohkem kui mullu. Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 8,8% võrra enam uusi tarbesõidukeid kui möödunud aasta samal perioodil. Automarkidest oli septembris edukaim Citroen 84 sõidukiga, järgnesid Renault (60) ja Peugeot (54). Veokite segmendis andsid klientidele üle võrdselt 31 sõidukit nii Volvo kui Scania.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.