Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta ettevõte hiigelhinnaga müügis

    Magnetic MROFoto: Magnetic MRO

    Eile EASi aasta ettevõtjaks nimetatud lennukihooldusega tegelev firma Magnetic MRO saab peagi uue omaniku, müügihind küündib üle 49 miljoni euro.

    Vaata ettevõtte tausta Infopangast:

    Magnetic MRO AS

    Omanikuotsinguid kinnitas eile Vilniuses toimunud ühinemiste ja ülevõtmiste (M&A) ning erakapitalitehingute teemalisel foorumil Magnetic MRO juht Jonas Butautis, teatas äriinfo portaal Mergermarket. Uue partneri otsinguid nõustab konsultatsioonifirma Seabury.
    Praegu kuulub firma 70% suurune enamusosalus erakapitalifondile BaltCap, mis soetas osaluse 2010. aastal. Magnetic MRO tegeleb lennukite remondi ja hoolduse valdkonnas, ülemaailmselt on see umbes 65 miljardi dollari suurune äri. Eestis registreeritud ja peaasjalikult Tallinna lennujaama juures tegutsev firma on endale sel turul hankinud seni veel pisikese, ent kindla osa.
    Butautis kinnitas foorumil, et firma ostuks on pakkumisi teinud juba nii võimalikud strateegilised kui ka finantsinvestorid ja lisas, et ükski neist pole pärit siinsest regioonist – ostuhuvilised on hoopis Hiina ja Araabia Ühendemiraatide taustaga.
    Ta lisas, et müügihind peaks ulatuma üle seitsmekordse kulumieelse kasumi (EBITDA). Kuna selleks aastaks prognoosib firma EBITDAt umbes 7 miljonit eurot, tähendab see, et müügihind ulatub ilmselt üle 49 miljoni euro.

    Selle aasta eelarve järgi peaks Magnetic MRO käive uilatuma kokku 75 miljoni euroni, kulumieelset kasumit (EBITDA) peaks firma teenima vähemalt 7 miljonit eurot.

    Järgmise aasta müügitulu prognoos on 122 miljonit eurot ning EBITDA hinnang 10,6 miljonit eurot. Aastaks 2019 prognoosib firma 140 miljonit eurot käivet ning 12,7 miljonit kulumieelset kasumit.

    2016. aastal oli firma müügitulu 51 miljonit eurot ning EBITDA 3,6 miljonit eurot

    Kuuldused lennukihooldaja müügi kohta hakkasid levima juba aasta alguses ning juunikuus teatas Mergermarket, et firma jõuab peagi turule. BaltCapi müügihuvi on üsna loomulik, kuna firma on nende käes olnud juba üle seitsme aasta.
    Toona oli firma käive 11 miljoni euro kandis, nii et vahepealse ajaga on suudetud Magnetic MRO väga võimsalt kasvama panna. Erakapitalifirmana oligi BaltCapi siht firma üles töötada, et see seejärel kasuga edasi müüa, märkis Butautis.
    Toona Air Maintenance Estonia nime kandnud firma asutati 1995. aastal Estonian Airi lennukite teenindamiseks. Eelmise kümnendi alguses 2003. aastal sai firma omanikuks lennufirma SAS, mis aitas ettevõttel kasvada iseseisvaks lennukite remondi ja hoolduse pakkujaks.
    Skandinaavia lennufirma kätte jäi Air Maintenance Estonia seitsmeks aastaks, kuni 2010. aastal omandas selle täisosaluse BaltCap. Käima pandi kasvustrateegia, ent 2013. aastaks oli senine lähendamine ennast ammendanud.
    Nii kaasati 2014. aastal firma omanikeringi ja juhtimisse uued investorid, kes omandasid firmast 30%. Siis võttiski ettevõte uueks nimeks Magnetic MRO ning laiendas teenuseportfelli.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kes võidab 10 000 eurot? Selgusid Eduka Eesti parimad tööd Parimate seas ka minister ja mullune võitja!
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.