Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aivo Pärnal näpud Tartu bussiveohanke juures

    Äripäeva andmetel pidas kaitsepolitsei ärimees Aivo Pärna kinni seoses kirgi kütva Tartu bussiveohankega, hanget korraldavat linnamajanduse osakonda kureeris samuti kapo uurimise alla sattunud reformierakondlasest abilinnapea Valvo Semilarski.

    Vaadates, kuidas Tartu linnavalitsus teavitas pakkujaid hankeprotsessi ajal, siis hämamist, varjamist ja vassimist oli igas riigihanke astmes ja meil tekkis kahtlus, et siin ei ole kõik puhas. 

    Andres Puskar,
    Hansa Bussiliinid juhatuse liige
    Pärn oli hankel osalenud, kuid sellele mitte kvalifitseerunud MRP Linna Liinide esindaja. Tallinnas linnaliine sõitva MRP Linna Liinid omanik on keskerakondlane Rein Vinni.
    Ehkki MRP Linna Liinid kukkus hankelt välja, siis Äripäevale teadaolevalt tiirles Pärn üsna aktiivselt hanke ümber edasi ning Äripäeva allikale jäi mulje, et Pärna huviks oli hanke tühistamine. Pärna toimetamise motiiv võis olla ka parima pakkumise teinud GoBusi hankelt väljapuksimine. Mäletatavasti kuulus Pärn aastate eest GoBusi omanikeringi ning tema sealt väljaarvamine olevat jätnud okka hinge.
    GoBusi juhatuse liige Enn Randmaa ütles, et ei oska seda teemat kuidagi kommenteerida.
    Küll kureeris hanget korraldavat linnamajanduse osakonda abilinnapeana Valvo Semilarski, keda muu hulgas kahtlustatakse altkäemaksu võtmises ühelt ärimehelt. Selleks ärimeheks võibki olla Pärn.
    Vaidlused ja kohtuasjad
    Tartu linn on bussivedaja leidmiseks järgmiseks kümneks aastaks juba teisel katsel. Ligikaudu sada miljonit eurot maksev hange on täis vaidlustusi ja kohtuasju.
    Eelmisel nädalal saatis üks hankel osaleja Hansa Bussiliinid pressiteate, milles kahtlustas Tartu linnavalitsust kokkumängus konkurendi, firmade kaudu Hugo Osulale kuuluva Eesti Bussiga.  
    „Vaadates, kuidas Tartu linnavalitsus teavitas pakkujaid hankeprotsessi ajal, siis hämamist, varjamist ja vassimist oli igas riigihanke astmes ja meil tekkis kahtlus, et siin ei ole kõik puhas. Minu kahtlus on ja ma ei häbene seda välja öelda, et ju on Eesti Bussile lubatud, et tema võidab selle hanke,“ sõnas Hansa Bussiliinide juhatuse liige Andres Puskar.
    Puskar kirjeldas, kuidas Tartu linnavalitsuse otsusega muudeti Eesti Bussi paremuselt kolmandat pakkumuse hinda ning seetõttu vahetati koht seni teisel kohal olnud Hansa Bussiliinidega.
    „Kui pakkuja teeb pakkumuse, et kütuse peale läheb nii palju, palkadeks nii palju ja muud kulud on nii palju, siis alla tuleb kogusumma. Selle summaga oli Eesti Buss paremuselt kolmas. Nüüd Tartu linn võttis ja tegi jõuga selle summa väiksemaks kui meie pakkumine ehk nad tõusid teiseks. Tekkis olukord, kus selle väiksema summaga ei oleks Eesti Bussi kuluartiklid ära kaetud ja tegu oleks olnud alapakkumisega. Selline meelevaldne arvutusvea parandamine on ebaseaduslik,“ kirjeldas Puskar.
    Ka riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas, et linnavalitsus on teinud ebaseadusliku otsuse.
    Absurdne seis
    Asja absurdsus on Puskari sõnul selles, et hoolimata vaidlustuskomisjoni otsusest ning sellest, et ka linnavalitsus on tunnistanud oma eksimust, ei ole paremusjärjestust muudetud. Veelgi enam, linnavalitsus viitab halduskohtu otsusele, mille järgi pole Hansa Bussiliinidel üldse õigust vaidlustada Eesti Bussi pakkumuse muutmist, kuna nad on paremuselt kolmandal kohal ja vaidlustusõigus on teisel kohal oleval pakkujal.
    Paremuselt teisel kohal olemine on nii oluline vaidluskoht seetõttu, et kui GoBusi parim pakkumine peaks tunnistatama alapakkumuseks, siis võidab hanke teisel kohal olija.
    Eesti Bussi juhatuse liige Andrus Koha tunnistas, et ta ei ole Tartu bussiveohanke detailidega küll väga kursis, kuid Hansa Bussiliinide kahtlustused lükkas ta kindlalt tagasi. „Meie oleme käitunud seadusi järgides,“ kinnitas ta.
    Tartu reformierakondlasest linnapealt Urmas Klaasilt ning linnavalitsuse linnamajanduse osakonnalt ei õnnestunud eile kommentaari saada.
    „Ma arvan, et nii suure hanke puhul, kus on mängus kümne aasta peale 100 miljonit eurot, siis see on linnapea ja abilinnapea tasand,“ arvas Hansa Bussiliinide juhatuse liige Andres Puskar.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.