Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus e-maksuamet saab üha reaalsemaks
Tarkvaraarendaja Nortali kontor.Foto: Eiko Kink
Maksuameti veebikeskkonda tundmatuseni muutvat e-maksuameti/e-tolli arendust hakkavad pooleteise miljoni euro eest vedama Icefire ja Nortal.
Maksu- ja tolliamet ühes rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskusega (RMIT) sõlmisid täna lepingud Nortali ja kunagiste Hansapanga IT-võlurite firmaga Icefire, kes hakkavad ühiselt uut süsteemi üles ehitama.
Arenduslepingud hõlmavad esimest etappi, kus 2019. aasta kevadeks uueneb täielikult iseteenindusportaali ülesehitus ja kaasajastatakse e-teenuste kasutusmugavus.
Lepingute maksumus on 1,5 miljonit eurot ning seda rahastatakse Euroopa Liidu regionaalarengu fondist. Need on vaid kolm esimest lepingut: kokku läheb MTA iseteenindus- ja arvelduste keskkonna põhimõtteline ja visuaalne uuendamine maksma hinnanguliselt 5 miljonit eurot.Maksu- ja tolliameti peadirektori Valdur Laidi sõnul on nende arenduste valmimine kliendi jaoks kindlasti kõige tajutavam muutus."Uus tehniline baas aitab muuta kogu suhtluse meiega võimalikult kontaktivabaks. See tähendab, et tehnoloogilisi võimalusi andmete saatmiseks või meiega muul moel suhtlemiseks tekib juurde, samuti on e-MTAs olevad teenused oluliselt selgema ja mugavama ülesehitusega," ütles Laid.
MTA iseteeninduskeskkonna projektiga arendatakse välja portaal, mis lihtsustab navigeerimist ja soovitud tulemuseni jõudmist. Samuti tekib kliendile ühtne vaade maksuameti veebiteenuste tarbimisel. Lisaks on maksumaksjal selgem ülevaade enda nõuetest, toimingutest, ettemaksukontost ja tagastustaotlustest. Lihtsustub ka maksete tegemine.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.