Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti kaalub airBalticu erastamist

    Bombardier CS300 Riia lennujaamas.Foto: EPA

    Läti transpordiministeerium vaatab läbi ettepanekuid rahvuslikku lennufirmasse airBaltic erainvestori kaasamiseks, välistatud pole ka võimalus anda ettevõte täielikult erakätesse, teatas ministeeriumi esindaja Kaspars Ozolins.

    Ministeerium on tellinud uuringu rahvusvaheliselt firmalt Lazard Freres, et kaardistada, kes võiks olla airBalticu potentsiaalne strateegiline partner, vahendas Läti rahvusringhääling.
    „On üks nüanss: suuraktsionärina peab riik hoolitsema ettevõtte arengu eest. Et firma areneks, peavad just aktsionärid sellesse panustama. Kuid me peame silmas pidama Euroopa Liidu regulatsioone, mille järgi riiklikud investeeringud on keelatud riigiabi. Aga see ei lähe kokku arenguga ja seepärast on meil vaja strateegilist partnerit – et firma saaks areneda. Riigil on raske olla efektiivne aktsionär, seadused ei võimalda investeerimiseks samu võimalusi mis on eraaktsionäril,“ selgitas Ozolins.
    Tema sõnul pole lennundus see sektor, kus tänases keerulises turuolukorras võiks jääda loorberitele puhkama. Seis on kurb, paljud suured ja tuntud firmad heitlevad raskustega. Selle kõige taustal airBaltic on lihtsalt „paipoiss“, kes tegutseb „fenomenaalselt hästi“, vahendas Läti rahvusringhääling Ozolinsi sõnu.
    „Me prognoosime ettevaatlikult järjest paremaid tulemusi. Samas näeme, mis toimub Euroopas Monarchiga, Air Berliniga, Alitaliaga… Näeme, mis toimub Ethiad Airwaysiga, mis mitu aastat agressiivselt investeeris, aga enam seda ei tee. Näeme, kui palju mängijaid võib veel turule tulla, näiteks Hiinast. Euroopa lennuvedajad British Airways, KLM, Lufthansa pingutavad väga oma positsiooni hoidmisega, ka airBalticule on see väga oluline,“ rääkis Ozolins.
    Läti valitsus on otsustanud, et strateegiline partner tuleb leida 3. novembriks. Juba on peetud palju läbirääkimisi – lisaks lennundusala tegijatele ka investeerimisfondidega. Ozolinsi sõnul on olemas rida konkreetseid ettepanekuid ja nendega tegeldakse. Läti jaoks on peamine, et Riia lennujaamal oleks lennuühendus teiste Balti riikidega ja et Riia jääks airBalticule edasi kodulennujaamaks.
    Ei tohi lasta juhtuda sellel, mis juhtus naabritega, kus lennufirma lasti pankrotti, sest ei suudetud võtta õigel ajal vastu õigeid investeerimisotsuseid, nentis Ozolins Läti rahvusringhäälingule.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Ministrid ei usu maksutõusust pääsemist
Riigieelarve seadusega lubatud piiridesse saamiseks tuleb tulude ja kulude vahekorda liigutada miljardi võrra ning valitsuses ei usu suurt keegi, et seda oleks võimalik teha ilma uue maksutõusuta.
Riigieelarve seadusega lubatud piiridesse saamiseks tuleb tulude ja kulude vahekorda liigutada miljardi võrra ning valitsuses ei usu suurt keegi, et seda oleks võimalik teha ilma uue maksutõusuta.