Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mõis: Eestis loevad suhted
Täna Äripäeva raadio eetrisse jõudnud saade "Ettevõtte edulugu" räägib termopuidu töötlejast Thermory, mille omanik Jüri Mõis väidab, et mujal on lihtsam äri ajada kui Eestis.
Peale puidu töötlemise ka sellest terrassilaudu ja muud valmistava Thermory, endise Brenstoli, eksportturgude hulgas on 50 riiki, kaugemad kliendid tulevad Lõuna-Aafrikast, Iraanist, Hiinast, Malaisiast ja Tšiilist.
"Suur rahvusvaheline turg on vähem korporatiivne kui Eestis, kus peab ikka mõni sõber või toetus olema," lausus Mõis, kui juttu tuli sellest, kuidas välisriikides turule murda. "Skandinaavia turul olen kogenud, et kui jube hästi tööd ja korraliku kvaliteediga toodangut teed ning alati täidad lubadusi, siis sul midagi muud vaja ei ole. Eestis on justkui midagi muud ka vaja," sõnas Mõis.
Thermory käive oli eelmisel aastal 29 miljonit ja kasum 1,8 miljonit eurot. Aja jooksul suure kasvu läbi teinud ja tugeva eksportijana silma paistnud firma omanike seas on veel mitmeid, kuid ettevõtte suuromanik on Meelis Kajandu.
Saate esimeses pooles saab sõna ka Thermory juht Urmo Ilves, kes kirjeldab firma köögipoolt ning miks ta Thermoryt edukaks ei nimeta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.