Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõidujagajate liikluskindlustus tõuseb mitmekordseks
Homsest jõustuv ühistranspordiseadus seab taksodele ja Taxify või Uberi all sõidujagamisega tegelevatele juhtidele sarnased reeglid, viimased peaksid sealjuures arvestama liikluskindlustuslepingu ümbervaatamisega ja mitmekordseks kasvavate kuludega.
Sõidujagaja peab kindlustusseltsi teavitama, et kasutab autot sõidujagamise eesmärgil ning vastavalt sellele sõlmitakse ka suurema tasuga kindlustusleping. „Kui liikluskindlustuse makse kuus näiteks tavaolukorras on 10 eurot kuus, siis sõidujagamisteenuse pakkujale või taksole on see sama auto ja juhi korral 30 eurot kuus. Seltsiti on hinnavahe ilmselt erinev,“ ütles Äripäevale ERGO kindlustusdirektori Andres Konsap.
„Sõidukid, mis osalevad liikluses rohkem (näiteks taksod), satuvad ka sagedamini liiklusõnnetustesse. Kahjusagedus on kindlasti üheks parameetriks, mida kindlustusmakse arvutamisel arvesse võetakse, seda nii taksode kui muude sõidukite puhul,“ selgitas Swedbanki liiklus- ja kaskokindlustuse valdkonnajuhi Kristjan Ahven, kelle sõnul on parameetreid siiski nii palju veel, et keskmine hinnaerinevus konkreetsele juhile tõepärast eeldust hinnamuutusest ei anna.
Liikluskindlustuse Fond hoiatas täna autojuhte, et kui kindlustusseltsi sõidujagamisest ei teavitata, siis võivad neid oodata ka suuremad kulud õnnetuste korral. „Kui sõidukit kasutatakse taksona ning seda ei ole poliisile märgitud, oleme praktikas seni kohaldanud vabatahtliku sõidukikindlustuse kahju korral poliisil märgitud omavastutuse kolmekordset määra. Soovitame sõidujagajatel üle vaadata oma kehtiv kindlustuspoliis ning vajadusel muuta sõiduki kasutusala, et vältida olukorda, kus soovitud lisatulu asemel tuleb tegeleda hoopis täiendavate kuludega,“ ütles Andres Konsap fondi pressiteates.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.