Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veebikauplustel kasvas hüppeliselt müügitulu
Statistikaameti vastsest jaekaubanduse müügistatistikast selgub, et aastaga on enim müügitulu kasvatanud posti või interneti teel kaubamüüjad - nende müük kasvas aastaga 28%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 1%, teatab statistikaamet. Müügitulu kasv võrreldes eelmise aasta sama kuuga oli stabiilselt üheprotsendiline kolmandat kuud järjest.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu oli 2016. aasta septembriga võrreldes 8% suurem. Müügitulu kasvas enamikul tegevusaladel. Vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus ülekaalus on tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu eelmise aasta septembri omast väiksem.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 28%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (13%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (10%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta septembriga võrreldes 1%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kahanes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 9%. Nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas osaliselt mõju mootorikütuse jätkuv hinnatõus.
Võrreldes augustiga oli jaekaubandusettevõtete müügitulu septembris 6% väiksem. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal aga suurenes müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2017. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) kasvas jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.