Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaardikriis tegi mobiil-ID ülipopiks

    Jüri Ratas ID-kaardi probleemi avalikustanud pressikonverentsilFoto: Andras Kralla

    Alates septembri esimestest päevadest, kui ID-kaartide turvarisk avalikkuse ette toodi, on huvi mobiil-ID vastu mitmekordistunud. Ehkki kasutajal tuleb teenuse eest välja käia umbes euro kuus, pole mobiil-ID telekomifirmade kinnitusel aga eriline rahalehm.

    Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann rääkis, et nende juures on mobiil-ID liitumiste arv viimasel kahel kuul ligi kolmekordistunud. Kuni eelmise nädalani oli rekordiks 200 mobiil-ID aktiveerimist päevas. Nädalavahetusel, pärast seda, kui uuendamata ID-kaartide sertifikaadid peatati, tuli uus rekord ja aktiveeriti pea 500 mobiil-ID teenust päevaga.
    Ta selgitas, et Elisa klientidele saab mobiil-ID avada väga kärmelt, kuna juba poolteist aastat on telekomifirma jaganud klientidele SIM-kaarte, millel on võimekus kasutada mobiil-ID teenust. Niisiis on vaja teha vaid paar liigutust, et teenus aktiveerida. Teenuslepingu saab teha esinduses ning selle aktiveerida kas veebis, kui sertifikaadid uuendatud, või politsei- ja piirivalveameti teeninduses.
    Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht Liina Liiv kinnitas samuti, et huvi teenuse järgi on hüppeliselt kasvanud. Septembri algusega võrreldes on Tele2-s kasvanud mobiil-ID arv ligi kaks korda, kokku on vormistatud enam kui 6200 uut taotlust.
    Samas tunnistas ta, et mobiil-ID on äriliselt võrdlemisi väike teenus. "Rohkem kui poole hinnast moodustab otsene kulu – nagu sertifikaadid Sertifitseerimiskeskusele – ning ülejäänud osast katame halduskulud," rääkis Tele2 kommunikatsioonijuht.
    Telekomifirmade vahendavat mobiil-ID teenust kasutada on Eesti elanikel soovitanud muuhulgas ka peaminister Jüri Ratas. Riigi seisukoht on, et üldiselt võiks Eesti inimestel olla vähemalt kaks autentimisvahendit.
    Ööl vastu laupäeva peatusid viimase kolme aasta jooksul välja antud ID-kaartide sertifikaadid, kui kasutajad neid just ei uuendanud. See tähendab, et kaardiga ei saa veebis näiteks digiallkirja anda, küll aga saab seda ikka kasutada näiteks isiku tuvastamiseks, piiriületusel või ka poodides, kus isikutunnistus on kasutusel kliendikaardina.
    Sertifikaadid tuli peatada seetõttu, et 2014. aasta sügisest alates välja antud ID-kaartidel oli tõsine turvaviga, mis võimaldab kurjade kavatsustega häkkeritel teeselda, et ollakse kaardiomanik. Ehkki ühtegi isikutunnistust riigi infosüsteemi ameti (RIA) kinnitusel veel lahti murtud pole, on oht reaalne ning hämarates veebifoorumites pakutakse juba müügiks koodijuppe, mis nõrkust väidetavalt ära kasutada suudavad.
    Mobiil-ID on sama turvaline kui ID-kaart ning selle kasutamiseks on vaja vaid mobiiltelefoni ja teada enda PIN-koode. Telekomifirmade vahendatud teenus on riiklikult tunnustatud ning sellega antud digiallkirjad juriidiliselt kehtivad. Teenus maksab olenevalt operaatorist umbes euro kuus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.