Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordea pank kaelani offshore-skandaalis

    Nordea panga Soome ja Norra kontorid on aastaid andnud kahtlastele firmadele kahtlasi laene, kirjutas Yle.Foto: Scanpix/Reuters

    Nordea pank on andnud umbes 10 miljardi euro eest krediiti offshore-piirkondades registreeritud laevafirmadele, avaldas eile õhtul Soome rahvusringhääling Yle, olles tutvunud nn Paradiisi paberitega. Suur osa laene anti 2000. aastatel Soome ja Norra kontorites.

    Finantskontsern Nordea on andnud laene firmadele, mis on registreeritud Bermudal, Küprosel, Panamas, Briti Neitsisaartel, Kaimanisaartel ja Mani saarel. Firmade tegelikeks omanikeks on Põhja-Euroopa ettevõtted. See selgus pühapäeval avaldatud esimesest osast mahukast offshore-firmasid puudutavast andmebaasist ehk nn Paradiisi paberitest.
    Nordea pressiteenistus kinnitas Ylele, et laenude andmisel laevafirmadele on pank toiminud normide ja seaduste piires.

    Soome riiklik fond Finnfund on teinud tehinguid Kaimani saartel registeeritud offshore-firma kaudu, selgus samadest nn Paradiisi paberitest. Finnfund on paigutanud 8 miljonit eurot fondi, mis vahendab Aasias metsaprojekte ja mis on registreeritud Kaimani saartel, vahendas Yle.

    Finnfundi omanikeks on Soome riik, riiklik investeerimisfirma Finnvera ja Soome Tööstuste Keskliit EK. Finnfundi raha on eelkõige mõeldud arengumaade majanduse ja sotsiaalkindlustussüsteemi toetamiseks. Ylele kommenteerinud Finnfundi tegevdirektori Jaakko Kangasniemi sõnul on Kaimani saared fondi jaoks vaid transiitmaa.

    Laevandussektoris on offshore-firmade kasutamine väga levinud, nendib Yle. Suur osa tankereid, kruiisilaevu ja muid aluseid seilab maksuvaba piirkonna lipu all - valdkonnas on isegi kasutusel termin „mugavuslipud“. Mugavuslipu all seilava laeva tegelikku omanikku on keeruline välja selgitada. Lisaks kõigele muule rikutakse sellistel laevadel reeglina ka tööseadust ja ohutusnõudeid ning sageli on seal ka topeltraamatupidamine.
    Laevanduslaenud – Nordea väga tulus äri
    Paradiisi paberites on Nordeat puudutavaid kümneid laenulepinguid ja firmade dokumente, mis on sõlmitud laevade ostuks. Mõnel juhul on vaid märge Nordea krediidi kohta, ilma summade ja kuupäevadeta.
    Krediidilepped, mis on Yle ajakirjanike valduses, kinnitavad, et Nordea on peidetud omanikega laevafirmadele andnud krediiti kokku 5 miljardi euro väärtuses, peamiselt 2000. aastatel Soome ja Norra pangakontorites või panga esindustes Londonis ja Singapuris.
    Ometi selgub Nordea jutust, et summad on veelgi suuremad. „2017 kolmandas kvartalis oli krediidiportfellis „shipping and offshore“ 9,9 miljardit eurot. Nordeale kehtivad samad rahvusvahelised seadused nagu kõigile tema konkurentidele. Samuti on kohustus klient tuvastada. Rahvusvahelised kontrollorganid jälgivad kõiki rahvusvahelisi rahaülekandeid, nii ka Nordeas. Kontrollorganid nõuavad läbipaistvust ja kõigi seaduste, reglementide ja maksunõete täitmist,“ vastas Nordea pressiteenistus.
    Dokumendid näitavad veel, et mõnel juhul on Nordea kontsern ka ise offshore-piirkonnas registreeritud laeva omanik. Oma sõnul vähendab Nordea niimoodi riske, mis on seotud krediidi andmisega: kui laevafirma ei maksa laenu, müüb pank aluse maha. Kui krediit on täielikult või suuremas osas makstud, annab Nordea oma valduses laeva offshore-firma taha peituvatele omanikele tagasi.
    Niimoodi on Nordea väga tihedalt seotud offshore-skeemidega – pank teab väga hästi, mis toimub ja jagab isegi kahtlaste firmadega äri, nentis Yle.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.