Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vuhvelveebisaidid röövivad USAs miljoneid
ArvutiFoto: PantherMedia/Scanpix
USA tehnoloogiaettevõtte Adform teatas, et Ameerika ettevõtted on hädas: reklaami müüakse võltsitud veebisaitidele ning kõik see võib maksma minna kuni 1,3 miljonit dollarit päevas.
Adformi raportist selgub, et viimase kaheksa nädala jooksul on tuhanded USA ettevõtted langenud veebireklaami petuskeemi ohvriks.
Vuhvelveebisaitide skeem on iseenesest lihtne. Reklaamivahendusettevõtted pakuvad ettevõtetele oma teenust, et nood saaksid osta reklaampinda erinevatele veebisaitidele. Kui seesugune tegevus on iseenesest igati seaduslik, on kogu petuskeemi uba hoopis selles, et veebisaite, millele ettevõtted reklaami väidetavalt ostavad, pole sisuliselt olemas. Need veebiküljed on olemas vaid näiliselt ehk veebist neid leida ei ole võimalik.
Samas reklaamiostjale jäetakse mulje, et saiti külastavad tuhanded inimesed ning nende raha on igati asja ette läinud. Viimase eest kannavad hoolt aga nii-öelda robotid, kes “saidi” külastamisnumbrid kunstlikult kõrgena hoiavad.
Kõik see omakorda tähendab, et ühelt poolt läks reklaamiostjail nii raha tuulde kui samas ka seda, et potentsiaalsed uued kliendid jäid skeemi tõttu saamata.
Suur skeem
Kõige selle juures on märkimisväärne, et Adformi sõnul on praegu USAs toimuva veebisaidipettuse näol tegemist kolm korda suurema skeemiga kui eelmisel aastal avastatud Methbot, mille päritolumaaks loetakse Venemaad.
Uus skeem, mida Aform on nimetanud HyphBotiks, läheb ettevõtjaile päevas kokku maksma 262 000 kuni 1,28 miljonit dollarit päevas.
Internetireklaami valdkonnas toimuvad pettused pole midagi uut, ent seda peetakse aina paisuvamaks probleemiks. Adformi kalkulatsioonide kohaselt ostavad ettevõtted internetireklaami tänavu kokku enam kui 16,4 miljardi dollari eest.