Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad: Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt

    Rail Baltic.Foto: Rail Baltic

    Mitmed ettevõtted allkirjastasid ühise toetuskirja Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohtadele seoses Rail Balticu raudtee ehitusega kaasneva investeeringute vajaduse kohta.

    „Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt, vaid sellest saab Euroopa üks olulisemaid raudteid,“ seisab täna pressile läkitatud ettevõtete ühispöördumises. „Ka nimi Rail Baltic ei tähenda ainult kolme Balti riiki, vaid võimalikult paljude Läänemere (Baltic Sea) äärsete riikide ja nende olulisemate linnade sidumist kiire ning keskkonnasäästliku TEN-T raudteevõrgustikuga.“
    Kirjas seisab, et juba on käimas eeltööd Rail Balticu raudtee pikendamiseks Helsingi suunal ning on vajalik ka Läänemere kaldal asuva Euroopa ühe suurema linna Peterburi ja seeläbi ka Peterburiga juba seotud Euroopa suurima linna Moskva ühendamine.
    Tunniga Tartust Tallinna
    Tallinnast Riiaga samal kaugusel asuvasse Peterburgi viiks toetusavalduse allkirjastanud ettevõtete sõnul selle tulemusel tänase kaheksatunnise diiselrongi asemel kahetunnine elektrirong. See lahendaks nende hinnangul ka Narva ja kogu Kirde-Eesti regionaalsed probleemid ning aitaks oluliselt kaasa ka Tartu ja kogu Kagu-Eesti ühendamisele.
    Nende rehkenduste järgi kulus Tartust Tallinnasse sõiduks veidi üle tunni ning Riiga ja Peterburi sõiduks 3 tundi.
    „Seega sarnaselt kavandatava Kaunas-Vilnius lõiguga peaks Rail Balticu jätkuprojektiks olema 200km Tallinn-Narva lõik, mis oleks Euroopa kõige odavamaks ja kiiremini teostatavaks, kuid samas kõige olulisemaks raudteeprojektiks,“ märgitakse kirjas. „Neid arenguid peaks silmas pidama juba ka Ülemiste ühisterminali rajamisel.“
    Toetuskirja autorite kinnitusel jagavad nad Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohta, et nii Rail Balticu projekti, Tallinna linna, Eesti riigi kui ka kogu Euroopa jaoks on saadav kasu kõige suurem, kui kõigi osapoolte koostöös arvestatakse projekti elluviimisel maksimaalselt linnaruumi arengu, inimeste liikumise, keskkonnahoiu ja ettevõtluse arenguga.
    Ettevõtete hinnangul on eelistatud projektiga seotud investeeringute finantseerimine Euroopa ühendamise rahastu (CEF) vahenditest ning kui see pole võimalik, siis muude toetusallikate ja vahendite arvel.
    Tasub teada
    Toetuskirja on allkirjastanud alljärgnevad Ülemiste piirkonna arendajad, infrastruktuuri ettevõtted ning ettevõtjate ühendused:
    Ülemiste City arendajad Mainor Ülemiste AS ja Technopolis Ülemiste ASÜlemiste Keskust arendav Ülemiste Center OÜT1 keskust arendav Pro Kapital Grupp ASEesti Raudtee AS, Tallinna Linnatranspordi AS, GoBus ASRail Baltica Business Network Estonia78 Eesti finantssektori ettevõtet ühendav FinanceEstonia MTÜ3200 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Kaubandus-Tööstuskoda211 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Hotellide ja Restoranide Liit80 Eesti kinnisvaraettevõtet ühendav Eesti Kinnisvarafirmade Liit75 Eesti teenusmajanduse ettevõtet ühendav Teenusmajanduse Koda
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.