Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sberbanki ja Alibaba suurdiil jooksis liiva
Venemaa Sberbank ja hiinlaste Alibaba Group ei jõudnud pärast peaaegu aasta kestnud läbirääkimisi kokkuleppele luua e-äri ühisfirma, kirjutas The Financial Times.
Aasta alguses teatas Vene majandusleht Kommersant, et Sberbank ja Alibaba võivad 2017. aasta esimesel poolel luua internetikaubanduse ühisfirma.
Pakuti, et Sberbank panustab uude ettevõttesse eelkõige rahaliselt, aga ka turundus- ja logistikatehnoloogiaga. Alibaba aga oleks ühisfirmasse toonud oma Venemaal, SRÜ riikides, Türgis ja mõnes Ida-Euroopas toimiva ärimudeli. Ühisfirmal oleks alustanud Sberbanki kliendibaasilt, kasutades selleks hiinlaste loodud müügirakendusi. Kuid pooled ei jõudnud kokkuleppele selles, kuidas skeem tööle panna ning kes ühisfirma oma kontrolli alla saab, kirjutas FT.
Üks Briti väljaandega rääkinud allikas ütles, et läbirääkimised katkesid pärast seda, kui Sberbank leppis kokku portaaliga Yandex, et luua ühisfirma Yandex.Marketi baasil, ning pakkus Alibabale selles osalust. Hiinlasi ei köitnud väljavaade Vene portaaliga koostööst, kirjutas FT.
Väljaande teise allika sõnul läks aga Sberbank siiski Yandexiga koostööle alles pärast seda, kui oli selge, et diilist Alibabaga asja ei saa - Vene ettevõtete ühisfirmast teatati ametlikult augustis.
Alibabal käib varases staadiumis läbirääkimisi veel teistegi Venemaa firmadega, kuid hiinlaste sõnul sõltub kokkuleppeni jõudmine sellest, kas "tehingul on mõte", vahendas FT oma allika sõnu.
Sberbanki ja Alibaba ühisfirma oleks tülikas konkurent Yandex.Money'le, kuna Vene veebihiiu selle haru äri on üles ehitatud pangaga koostööle, kirjutas börsifirma Yandex märtsis oma investoritele saadetud aruandes. Samas nentis Yandex, et Sberbanki ja Alibaba koostöö pakuks teravat konkurentsi ka nende teisele teenusele, Yandex.Marketile.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.