Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töötaja üleostmine nõuab müügitööd

    Värbamisspetsialistide kogemus näitab, et tööandjad võistlevad juba töötavate inimeste nimel – uute töötajate saamiseks tuleb teha „müügikõnesid“.

    CV Keskuse värbamiskonsultant Jaana Rästas rääkis Palgainfo Agentuuri tööturu trendide seminaril, et töötajate värbamine on muutunud niivõrd keeruliseks, et tööandjad palkavad juba värbajaid. Töötajate leidmise teeb keerulisemaks see, et inimesed on küll pakkumistele avatud, aga nad ei otsi ise aktiivselt uusi töökohti.
    Samuti ei tea töötajad, mida nad otsivad, ja seetõttu on keeruline potentsiaalsel tulevasel tööandjal neile pakkumisi teha. HR factory müügijuht ja juhatuse liige Pille Semjonov ütles, et hea pakkumine on kandidaadi jaoks lahti mõtestamata ja ta hakkab mõtlema sellele, mida küsida, alles siis, kui on saabunud kutse tulla kandideerima. „Head pakkumist on ka tööandjal väga keeruline kokku panna. Lõpuks lõpetame üleostmisega, suurema palga pakkumisega ja kandidaat otsustab teiste väärtuste põhjal,“ tõdes ta.
    Semjonov märkis, et murekoht on ka see, et eestlased ei planeeri kuigi konkreetselt oma karjääri. „Karjäär ongi see, kui mu järgmine ametikoht sisaldab sõna „juht“. See ei ole sisuline karjääri planeerimine,“ ütles ta. Semjonov lisas, et tegelikult on oluline pakutava töö sisu ja see, mis moodustab pakutava palganumbri. Tema sõnul räägime nii palju palgast, et see on tekitanud inimestel ka justkui ootuse, et tuleb kogu aeg küsida 30% suuremat palka.
    Töötajad saavad müügikõnesid
    CV Keskuse värbamiskonsultant Annela Mets ütles, et nad soovitavad tööandjatel läbi mõelda, mida nad suudavad ise uuele inimesele pakkuda. „Tuua välja see, mis on just nende plussid. Uue töötaja meeskonda värbamine hakkab järjest enam sarnanema müügitööga,“ rääkis ta. „Meie igapäevane töö osa on teha inimestele otsekõnesid, mis võivad natuke meenutada juba müügikõnet. IT-arendajad juba teavad, et neile helistab jälle värbaja.“
    Rästas märkis, et otsepakkumisi ei tehta vaid IT-sektoris, vaid ka näiteks klienditeenindajatele. Näiteks kui töötaja on uuendanud pühapäeval oma CV-d, on tal esmaspäevaks juba kolm pakkumist.
    Semjonov rääkis, et väärtuspakkumine on mõistlik, aga mõnikord ei mängi ka see mingit rolli, kuna tööjõuturg on niivõrd keerulises seisus. Ta märkis, et kandidaati survestada on keeruline, sest tal ei ole üldjuhul teise ettevõttesse üleminekuga kiire. Oluline on motivatsioon, miks ta peaks töökohta vahetama, sest sama tööga töötajat endale ei meelita. „Me liigume Kesk-Euroopa poole, kus võib värbamine kesta pool aastat. Ja töötaja võib jääda lõpuks siiski truuks oma tööandjale,“ tõdes ta.
    Ehituses kõige keerulisem
    Värbamisspetsialistid ütlesid, et kõige lihtsam on töötajaid leida turunduses ja personalijuhtimises, raskusi tekitab aga praegu töötajate leidmine ehitussektoris. Tiheda konkurentsi tõttu on ehituses pidevalt töötajaid juurde vaja, kuid värbamisprotsessid on seal Semjonovi sõnul märksa keerulisemad kui näiteks ITs. Töökohad levivad ehituses palju tutvuste kaudu ja seetõttu on ettevõtte kuvand oluline, sest määravaks saab see, kas tööandja kohta on kuuldud head või halba.
    Viis kõige olulisemat tegurit tööandja valikul peale palga:
    Organisatsioon on stabiilne ja kindel tööandjaTööandja investeerib kaasaegsetesse töövahenditesseTööandja on loonud mugava töökeskkonnaTöötajal jääb piisavalt vaba aega hobide, perega jms tegelemiseksTööandja väärtustab töötajate erialast arengut
    Allikas: Palgainfo Agentuuri uuring
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.