Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue teemaksu tasumine tekitab peavalu

    Teekasutusmaks tuleb tasuda 1. jaanuariks, aga ettevõtetel on tekkinud sellega probleeme.

    Alates esmaspäevast tuleb maksta teekasutustasu kõikide üle 3,5tonniste veoautode eest, mis sõidavad Eesti teedel. Tallinna Vee finantsdirektor Riina Käi pole rahul, et maksu tasumiseks veel mõistlikku lahendust ei ole, sest internetis pangalingi kaudu maksmine on osutunud keeruliseks.
    "Ettevõtetele on jäetud sisuliselt kaks varianti: maks tuleb tasuda kas sularahas mõnes piiripunktis või mõne ettevõtte töötaja isiklikult pangakontolt, mille limiidid sedavõrd suuri makseid võimaldavad," rääkis Käi ja lisas, et pangaülekandega maksu tasuda võimalik ei ole. "Osa ettevõtteid saab kasutada pangalinki, ent karmimate sisekontrolli reeglitega ettevõtted, kus maksed nõuavad mitut kinnitust, peavad lahendama probleemi muul moel. Ka Tallinna Vee puhul tuleb ilmselt teha makse mõne juhatuse liikme isiklikult kontolt."

    Kuidas saab tasuda teekasutusmaksu?

    portaalis teetasu.ee

    maanteeameti teenindusbüroodes

    Narva, Luhamaa ja Koidula piiripunktide kassades

    maksu- ja tolliameti teenindusbüroodes

    ja teiste partnerite juures (tolliagentuuri terminalides jm)

    Millega saab tasuda?

    krediitkaardiga Mastercard või VISA

    SEB, Swedbanki, Danske, LHV ja Nordea pangalingiga

    allikas: www.teetasu.ee

    Tallinna Vesi on teinud selle kohta ka maanteeametisse järelepärimise ja saanud vastuse, et arvet ei ole võimalik esitada ja ülekandega maksu tasuda ei saa. "Selline võimalus olla plaanis tulevikus luua. Samal ajal peab maks siiski 1. jaanuariks olema tasutud, sest vastasel juhul ähvardab ettevõtteid trahv. Oleme kuulnud, et sama probleemiga on silmitsi ka teised ettevõtted, kes püüavad nüüd aasta viimastel päevadel toimivat lahendust välja nuputada."
    Volitus ühele maksjale
    Maanteeamet ei nõustu väitega, et pangalingi kaudu suuremad ettevõtted maksu tasuda ei saa. Maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus ütles, et pangalingi kaudu maksete tegemise limiidid määrab iga ettevõte ise ja kui ülekande suurus ületab limiiti, tuleb pöörduda oma panga poole limiitide suurendamiseks.
    "Oleme teadlikud ka murest, et "nelja silma printsiibiga", kus maksmise peab kinnitama kaks inimest, on pangalingiga tasumine väga keerukas," sõnas Mõttus. Tema sõnul saab ettevõte lahendusena teha ajutise volituse ühele maksjale seda printsiipi järgimata ning seejärel saab tehingu teha pangalingi kaudu. "Paraku on nii, et uue tasu või maksuga tuleb juurde ka ettevõttesisest asjaajamise ümberkorraldamist, mis tekitab ebamugavust."
    Mõttus kinnitas, et teekasutusmaksu tasumise võimaluste muutmine paindlikumaks on maanteeameti järgmise aasta prioriteet ja nad soovivad selleks vajalikke arendusi teha nii kiiresti kui võimalik.

    Rahvusvahelistel vedajatel on see läbi elatud

    Seda on ju kunagi Läti ja Leedu rakendanud, eks siin esimesed päevad niikuinii sõidetakse ilma. Kes ei pane tähele, kuigi Eesti riik on piiridel saanud ilusti üles sildid, et maks Eestis kehtib... Paljud firmad püüavad sellest maksust kõrvale hiilida, öeldes, et nad ei teadnud. Kui nad saavad trahvid kätte, levib info kiiresti.

    Mina selles maksus katastroofi küll ei näe. Eks tavaliselt ikka mõned näevad hunti põõsas rohkem, kui teda on seal tegelikult. Sellest on nii pikalt räägitud ja rahvusvahelise poole pealt teavad kõik, kuidas see toimib. Oleme valmis selleks ja täidame Eesti riigi seadusi.

    Oleme rahul, et maks rakendati kolmest ja poolest tonnist, mitte ülevaltpoolt. Nüüd on kõik vedajad võrdsed Euroopa Liidu piires. Kui maksu polnud, uuriti, miks Eesti maksu ei kehtesta. Ja kui maks kehtestati, küsitakse, miks kehtestati. Nüüd on maks kehtestatud, tuleb hakata seadust täitma ja maksu tasuma, ega siin muud ei olegi.

    Tulevikus peaksid aga kõik hakkama maksma, ka väikeste kaubikutega sõitjad. Ka sõiduautode juhid, kes naelrehvidega sõidavad ja teid rikuvad. Meil ei ole enam sellist talve, et naelrehve kasutada. Meie nägemus on, et kõik teede kasutajad peaksid seda maksu maksma. Nii ka sõiduautode ja väikeste kaubikute juhid.

    Einar Vallbaum,
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president
    Iga veok tuleb sisestada eraldi
    Est-Trans Kaubavedude juht Reio Engman ütles, et nemad on valmis, kuid loomulikult on see nende jaoks lisakoormus. "Oleme juba esimese kvartaalse makse ära teinud. Meie ka esimest korda mõtlesime, et maksame aasta ära, aga kuna see on uus maks, siis maksime esialgu kvartali. Nii palju limiiti me saime küll, et see ära maksta. See on lihtsalt pangaga kokkulepe."
    Kuna ettevõtte autopark on väga suur, võtab iga sõiduki andmete eraldi sisestamine Engmani sõnul oma aja. Lisaks on tema jaoks selgusetu, et juhul kui ta autot siiski ei kasuta, kas ta saab siis raha tagasi. "See pool on praegu natuke ebaselge veel, kuidas see toimima hakkab, just suure pargi puhul," sõnas ta.
    Engmanil on veel murelik küsimus, et kuna nad on seni maksnud raskeveokimaksu, siis mis asi on raskeveokimaks veel lisaks teemaksule. "Meie ettevõtte jaoks on see ikkagi koos raskeveokimaksuga aastas 100 000 eurot lisakulu, mis ilmselt tuleb delegeerida ostukorvi. Enda kanda me seda kindlasti ei suuda võtta, kuna kütuseaktsiis ju ka tõuseb. See ei ole jätkusuutlik ettevõttele, kui me seda edasi ei delegeeri."
    Circle K kaalus maksevõimalust enda tanklates
    Kütusemuuja Circle K Eesti juht Kai Realo ütles, et nad kaalusid enda tanklates maksevõimaluse loomist, kuid loobusid sellest siiski. 
    "Kuna riik on ette näinud, et valdav enamus tuleks ikkagi tasuda elektrooniliselt enne riiki sisenemist ja seadus kohustab, et juba riiki sisenemise hetkel peaks maks tasutud olema, siis jõudsime arusaamisele, et meie teenindusjaamu see tegelikult sisuliselt ei puuduta," rääkis Realo. Ta ütles, et esialgu võib küll tulla päringute laine selle kohta, kas saaks maksu tasuda, aga pikemas perspektiivis ei ole see maks, mida peaks maksma kilomeetreid pärast piiri kuskil tanklas. 
    "Kaalusime tehnoloogilise lahenduse juurutamise hinda ja perspektiivi, kui palju seda hakatakse kasutama. Jõudsime arusaamisele, et meil ei ole mõistlik seda maksmise tarkvara kasutusele võtta ja seetõttu me seda teenust pakkuma ei hakka," sõnas Realo. Ta märkis, et kui on siiski näha, et mingil põhjusel ei hakka seadusega seatud kord toimima ja maksu ei maksta juba piiril ära, kaaluvad nad maksevõimaluse loomist uuesti. 
    "Tegelikult ei ole meil ühtegi piirijaama. Ka Narva jaama, mis on füüsiliselt piirile kõige lähemal, peab sõitma ikkagi mõne kilomeetri. Kui see mingil põhjusel ei hakka toimima ja riik teeb seal mingisugused lõdvendused, nõudes, et seda võib osta kuskilt lähimast tanklast, siis me muidugi hakkame selle peale uuesti mõtlema. Aga praegu ei tundunud see otstarbekas," rääkis ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.