Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mis autosid eestlased tegelikult ostavad

    Kui tahta teada, milliseid autosid eestlased tegelikult ostavad, polegi seda nii lihtne selgeks teha, kuigi müüginumbreid lüüakse kokku iga kuu, kirjutab autoajakirjanik Tõnu Tramm.

    Automüüki kajastav statistika on aastatega paranenud, ent jääb tegelikkusest endiselt kaugele.
    Tõnu Tramm kirjutab:
    Automüüjate liit AMTEL avaldab statistikat, kus automüüjad peavad ekspordi eraldi reana välja tooma, kuid nagu selgub, siis on pilt tegelikkusest endiselt kaugel.
    Vähemalt saab seda järeldada pärast seda, kui olin koondanud igakuiselt tabelisse uute sõiduautode esmased registreerimised ning võrrelnud neid hiljem hetkeseisuga 31. detsember 2017. Loogika oli lihtne: kui aastas võetakse registrisse X kogus mingit uut sõiduautot, siis peaks aasta lõpus olema registris enam-vähem sama kogus 2017. aastal toodetud sama autot. Ok, aasta alguses registrisse kantud auto väljalaskeaasta võib olla ka 2016, mõni auto on riigist lahkunud, mõni mujalt juurde tulnud, aga laias laastus peaksid need numbrid enam-vähem klappima.
    Aga otse loomulikult ei klappinud. Selgub, et uute autode uuesti arvelt mahavõtmine (ehk siis suure tõenäosusega reeksport) on mõnede automarkide seas tänaseni aktuaalne teema. Usaldada ei saa ka AMTELi statistikat, kus automüüjad väidetavalt oma reeksporti ausalt deklareerivad. 2017 lõpuks oli registrist “haihtunud” pea kaks korda rohkem autosid, kui oli neid AMTELi tabelis ekspordi real deklareeritud. Liidu andmetel läks mullu eksporti 1139 uut autot, registrist on neid uuesti maha võetud aga üle 3000.
    Järelikult… Eestis polegi ühtegi usaldusväärset statistikat, mis näitaks, kui palju ja mida eestlased tegelikult ostavad.
    Suurimad “haihtujad”
    Mul on siiralt hea meel, et müügitabeli liidritega on kõik korras! Nii Škoda, Toyota, Volkswageni, Kia, Nissani, Honda ja paljude teiste müüjate numbrid klapivad sisuliselt kopkapealt ja kui aasta jooksul võeti arvele 1329 uut Octaviat, siis 31. detsembril 2017 oli neid registris täpselt 1329. Sama lugu Toyota Corolla, Honda Civicu ja paljude teistega.
     
    Mõnel autol osutus nihe aga lausa ulmeliseks, eriti Autolehes välja toodud Renault Cliol. 12 kuuga kanti neid meie registrisse 746 autot, aasta lõpuks oli neid aga alles vaid veidi üle 400. Ehk 339 uut Cliot on vahepeal kusagile kadunud ning ilmselt kaob veel. Suure tõenäosusega ei jää meie teedele ka detsembris arvele võetud 121 Cliot, millega see auto aasta lõpus justkui “eestlaste uueks lemmikuks” tõusis.
    Miks ma seda usun? Väga lihtsal põhjusel – ma usun oma silmi. Olen üritanud spetsiaalselt viimastel päevadel sadade Octaviate, CR-V-de ja Qashqaide vahel kokku lugeda kõik Renault Cliod, et mingigi pealiskaudne suhe paika saada. Aga mitut Cliot ma olen näinud? Mitte ühtegi! Ma ei tea, võib-olla peidavad nad tõesti end kusagil maapiirkondades või äärelinnades, aga Tallinna kesklinnas, ausalt, no mitte ainsamatki.
    Kes on teised haihtujad ja mis autosid on registris rohkem, kui siin müüdi, loe Tõnu Trammi blogist.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.