Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autopark nagu ELi prügikast?

    Tänavapilt Tallinnas.Foto: Raul Mee

    Kuigi esimest korda pärast 2008. aastat ületas eelmisel aastal Eestis esmaregistreeritud uute sõiduautode arv imporditud kasutatud autode oma, oleme me sõidukite vanuse poolest ikkagi pigem Euroopa Liidu prügikast.

    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmeil müüdi mullu Eestis uusi sõiduautosid 25 613, kasutatud autosid toodi sisse 23 634. Veoautode segmendis ületab uute veokite osakaal kasutatute oma juba alates 2013. aastast ning trend liigub jätkuvalt tõusujoones.
    Eestis on praegu kokku 725 944 sõiduautot, millest peatatud registrikandega üle 120 000. Seega peaks meie teedel liikuma umbkaudu 600 000 sõiduautot, märgib AMTEL oma ülevaates. Veoautosid on arvel ligi 115 000 ja busse ligi 5000.Võrdlus teiste ELi riikidega
    Kui sõidukite arvult 1000 elaniku kohta on Eesti keskmisest tublisti üle ja ELis tõusnud 6. kohale, siis autopargi keskmise vanusega tagant viiendal kohal. Eesti autopargi keskmine vanus on 15,1 aastat, Euroopa Liidu keskmine aga 10,7 aastat.
    AMTELi tegevjuht Arno Sillat leiab, et sõiduautode poolest oleme me kui n-ö ELi prügikast, lõppjaam. "Vanad sõidumasinad siit enam kuskile edasi ei lähe. Õnneks on selge trend vanade autode sissetoomise vähenemisele ja pigem siseturu autode eelistamisele ostjate poolt. Vähegi kontrollitav ajalugu on kasutatud masinate turul selge väärtus. Autopargi uuenemiseni on paraku veel pikk tee minna."
    Kui vanad autod liiklevad meie teedel?
    Suurima osakaaluga Eesti autopargis on 2005.–2009. väljalaskeaasta sõidukid, neid on aktiivse registrikandega ligi 160 000. Järgnevad aastatel 2000–2004 väljalastud autod, mida on ca 129 000. Kolmanda grupi moodustavad 2010.–2014. aasta autod, mida on 106 000. Kõige uuemaid autosid ehk viimase kolme aasta jooksul toodetuid on Eesti autopargis ligi 64 000.
    Arvele võetud sõiduautode keskmine väljalaskeaasta on 2002, aga kui maha arvestada peatatud registrikandega autod, on keskmine 2005.
    Autopark kütuste lõikes
    Alanud aasta 1. jaanuari seisuga moodustavad meie autopargist 60,3% bensiinimootoriga sõiduautod, diislit kasutavaid autosid on 37,8%. Hübriidid (nii elektri- kui ka gaasihübriid), gaasiseadmetega varustatud autod ja elektriautod moodustavad autopargist 1,8% ning jagunevad omakorda: gaasiseadmega 1%, hübriide 0,6% ja elektriautosid 0,2%.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.