Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijakaitseamet: sidefirmad on infoga kitsid
Tarbijakaitseamet kontrollis sidefirmasid.Foto: Erik Prozes
Tarbijakaitseamet kontrollis Elisa, Telia ja Tele2 Tallinna esindusi ning leidis igaühe juures vajakajäämisi. Puudusi oli nii lepingueelse teabe andmisel kui ka lepingu tüüptingimustele viitamisel.
Detsembris läbiviidud kontrolltehingute käigus pöördus tarbijakaitseamet sideettevõtjate esinduses klienditeenindaja poole sooviga sõlmida sideteenuse leping koos seadme müügilepinguga. Amet pidi tõdema, et tarbijatele anti infot puudulikult.
Näiteks ei selgitatud tarbijatele piisavalt tähtajalise lepingu ennetähtaegse lõpetamise leppetrahvi tingimusi, lepingu muutmise ja lõpetamise korda, lepingu muutmisest teavitamise kanalit, poolte vastutust lepingu rikkumisel ja kaebuste lahendamise korda.
Tarbijakaitseamet teatas, et juhtis sideettevõtjate tähelepanu müügiprotsessi puudustele, mis tuleb seadusega kooskõlla viia.
Amet kavatseb ka edaspidi kontrollida tarbijale müügieelse teabe andmise ning tüüptingimustele viitamise ja nendega tutvumise võimaldamise kohustuse täitmist.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.