Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Branson: nädalavahetus võiks kesta 3-4 päeva

    Richard BransonFoto: EPA

    Virgini juht Richard Branson ütleb, et nädalavahetus võiks vabalt kesta 3-4 päeva ning suuri kaotusi sellega ei kaasneks, vahendab portaal Inc.com.

    Branson usub, et sa võid elu elada täiel rinnal ning samal ajal ka lõbutseda. Seda kõike lisaks tosinate ettevõtete juhtimisele. Ta räägib tihtipeale ka sellest, kuidas vaba aja kasutamine ja puhkus on väga tähtsad – seda on vaja just enda laadimiseks. Mitmed inimesed väidavad, et tema peamiseks ärisaladuseks on õnnelik olek, mitte äriline taip.
    Virgini asutaja kirjutas hiljuti blogipostituse, kus ta rääkis, millised muutused ootavad ees tööturgu seoses tehnoloogia arenguga. Üks huvitavamaid Bransoni väiteid oli see, et tehnoloogia parem kasutamine võimaldab inimestel vähem töötada.
    Suuresti on see tingitud väga kiire kommunikatsiooni tekkest, mis võimaldab igasuguseid asju korda saata varasemast tunduvalt kiiremini. See peaks võimaldama inimestel tulevikus vähem töötada. Branson usub, et edaspidi läheb töötajatel vaja ka rohkem personaalset aega.
    „Paljud inimesed tahaksid, et nende nädalavahetus kestaks kolm või isegi neli päeva,“ ütles Branson. „Kõigile meeldiks oma lähedastega rohkem aega veeta, rohkem trenni teha ja tervislikumalt süüa. Inimesed tahavad ka reisida ja maailma avastada.“
    Produktiivsus ei vähene
    Kas väiksem tööaeg tähendab ka väiksemat produktiivsust? Branson arvab, et mitte. „Kui sa töötad efektiivsemalt, siis ei peaks olema põhjust, miks inimesed ei võiks vähem tunde töötada,“ ütles Branson.
    Üks selge tehnoloogiline areng, mis seda ideed toetab, on ühenduvus, mis on muutunud väga efektiivseks. Kui töötajatel on teatud ligipääs tehnoloogiale, siis nad saavad töötada igal pool. Täistööajaga töötajatele pakutakse aina rohkem võimalusi teha tööd kodus.
    „Töötamine muutub järjest paindlikumaks ja me võtame selle arengu Virgini juhtkonnas hea meelega vastu. Inimestel on nüüd palju rohkem võimalusi otsustada, kuidas, millal ja kus nad töötavad,“ ütles Branson. „Ma arvan, et see trend jätkub ka järgmistel aastatel.“
    Hea ühenduvus on tekitanud ka olukorra, kus vabakutseliste töötajate arv on järsult tõusnud. Modernne tööturg on muutunud selliseks, et lisaks täistööga töötajatele tegutsevad firmas ka vabakutselised töötajad. See trend on veelgi tugevnemas, sest lausa 60 protsenti ettevõtetest loodab vabakutselisi töötajaid palgata rohkem kui täistööajaga töötajaid.
    Tehnoloogia röövib ka töökohti
    Tõsi, tehnoloogia hakkab töökohti siiski ka röövima. Näiteks võib tuua juhita autod, lennukid või masinad, mis võtavad järjest rohkem üle inimeste tööd. Suur osa töökohtadest kaob tulevikus lihtsalt ära. Samas võimaldab innovatsioon uute töökohtade tekkimist. Me ei pruugi veel teadagi, milliseid töökohti tehnoloogia loob.
    Internetiajastu alguses oli sama moodi. Praeguseks on tekkinud sotsiaalmeedia haldajad, veebiarendajad, rakenduste arendajad, internetiturundajad, blogijad ja palju muudki. Tegelikult on selle tehnoloogia arenguga töökohti juurde tulnud.
    Kas me näeme tulevikus siis paljusid erinevaid ja uusi töökohti, vabakutseliste osakaalu suurenemist ja töötundide vähenemist? Branson arvab, et jah. Kuidas peaks aga vähem töötavatele inimestele, kelle stressitase on samuti madalam, palka maksma?
    „inimestele peaks vähema aja eest rohkem palka maksma, et nad saaksid ka oma vaba aja sisustamist rahastada,“ ütles Branson. „Seda tasakaalu on raske leida, aga see on võimalik.“
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.