Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadama eksjuhtide asjas on tõde veel kaugel

    Ain Kaljuranna esindaja Paul Keres eelistungil.Foto: Andras Kralla

    Tallinna Sadama eksjuhtide korruptsiooniasjas ei selgu tõde veel niipea – esimese astme otsust on oodata alles kahe aasta pärast, järgneda võivad vaidlustused.

    Täna peeti Harju maakohtus Tallinna Sadama eksjuhtide ja hulga firmade kriminaalasjas eelistung. Kohtu ees on kokku 14 süüdistatavat, neist avalikkuses tuntuimad on Tallinna Sadama endised juhid Allan Kiil ja Ain Kaljurand.
    Asja sisuline arutamine istungitel ei alga veel niipea. Kohtute pressiteenistusest öeldi, et istungid on plaanitud algama järgmise aasta 8. jaanuaril. Lõpuaeg on arvatavasti millalgi 2020. aasta suvel.
    On aga üpris tavapärane, et kriminaalasjades kaevatakse esimese kohtuastme lahendid edasi ringkonnakohtusse. Nii võib arvata, et sadama eksjuhtide protsess venib veel pikki aastaid ning lõplikku tõde ei selgu niipea.
    Tänasel eelistungil esitasid kaitsjad hulga taotlusi. Suuremad taotluseosad olid kriminaalmenetluse lõpetamine, süüdistusakti tagasi prokuratuuri saatmine ning tsiviilhagi menetlusse võtmata jätmine. Kohtumäärust on oodata veebruari viimastel päevadel.
    Kaljuranna esindaja vandeadvokaat Paul Keres rääkis Postimehele, et esitas peamiselt tõendite kogumisega seonduvaid taotlusi. Nimelt on prokuratuur tema sõnul süüdistusaktis fakte moonutanud. "Kui prokuratuur nimme otsib taevast kaelkirjakukujulisi pilvi, siis ta kahtlemata leiab neid. Minu eesmärk on võimaldada kohtul aru saada asjade tegelikust seisust," ütles advokaat Postimehele.
    Tallinna Sadama endist juhatuse esimeest Kaljuranda ja endist juhatuse liiget Kiili kahtlustatakse suures ulatuses altkäemaksu võtmises pikema aja jooksul. Altkäemaksu andmises kahtlustatakse kolme inimest ja altkäemaksu andmisele kaasaaitamises veel kolme inimest.
    Kaitsepolitsei pidas Tallinna Sadama juhatuse endised liikmed Allan Kiili ja Ain Kaljuranna kinni 2015. aasta 26. augustil. Samal päeval peeti kinni ka kolm altkäemaksu andmises ja kolm selle vahendamises kahtlustatavat, kuid nemad pääsesid paari päeva jooksul vabadusse. Hiljem on kahtlustuse saanud ka kaks Poola laevatehasega seotud isikut, samuti toimub menetlus Türgi suunal. Kokku on süüasjas 15 kahtlustatavat.
    Riigiprokuratuuri kinnitusel käivitus kriminaalmenetlus Kiili ja Kaljuranna tegevuse uurimiseks küll 2015. aastal, kuid kogutud tõendid annavad alust arvata, et võimalikud korruptiivsed tehingud ulatuvad juba aastasse 2009, on avaldatud varem.
    Kaks kahtlusalust läksid kokkuleppele
    Septembris sõlmisid Tallinna Sadama altkäemaksu asjas kahtlustuse saanud Anna Annikova ja Kaido Tamberg prokuratuuriga kokkuleppe ning mõlemad tunnistati süüdi. Mõlemad olid kohtu ees altkäemaksu võtmise ja rahapesu eest.
    Annikovale ja Tambergile heideti ette Tallinna Sadama endise juhi Ain Kaljuranna altkäemaksu võtmisele kaasa aitamist aastatel 2009-2011 Tallinna Sadama partnerite esindajatelt. Septembris ei andnud Annikova kui ka Tamberg pärast kokkuleppe sõlmimist ajakirjanikele ühtegi kommentaari.
    Prokurör Laura Feldmanis selgitas, et iga kord on Annikova ja Tambergi kaasabil kantud üle konkreente summa, mis on läbi veel ühe äriühingu jõudnud ettevõtete Locatore Group OÜ ja Aka Auto OÜ arvetele. Lisaks on altkäemaksu antud Kaljurannale ka laenuna, sellele on ka Annikova ja Tamberg kaasa aidanud – laenulepinguid vormistanud ja aidanud kasutada pangakontot laenu üle kandmiseks.
    Annikova ja Tambergi osalusel on ka rahapesu toime pandud: Ain Kaljuranna ebaseaduslike tulude päritolude ja tegeliku omaniku varjamine, kasutades selleks jällegi firmasid Aka Auto ja Locatore Group. "Nende äriühingute majandustegevusest laekunud varasid on varjatud ja kasutatud Kaljuranna juhtnööride järgi erinevate tema poolt määratud kulutuste katteks," ütles Feldmanis.
    Foto: Andras Kralla
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.