Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadama aasta: vähem kaupa, rohkem reisijaid

    Tallinna SadamFoto: Andres Haabu

    Tallinna Sadama mullune kaubamaht oli 19,2 miljonit tonni, reisijate arv saavutas rekordilisel 10,6 miljoni reisija taseme ning tulud kasvasid 121,3 miljoni euroni, teatas riigiettevõte.

    ASi Tallinna Sadam eelmise aasta auditeerimata tegevus-ja majandustulemuste kohaselt suurenes ettevõtte sadamaid läbinud reisijate arv 4%, kaubamahud vähenesid 5%, ettevõtte tulu kasvas 121,3 miljoni euroni ja puhaskasum oli 26,4 miljonit eurot.
    Eelmisel aastal liikus läbi Tallinna Sadama sadamate 19,2 miljonit tonni kaupa, mis oli võrreldes eelmise aastaga 5% vähem. Sadamates teenindatud reisijate arv suurenes eelmise aastaga võrreldes 4 % ja saavutas rekordilise 10,6 miljoni taseme.
    Tallinna Sadama nõukogu esimehe Aare Targa sõnul tõi kabamahu languse vedellasti vähenemine, kõikide teiste lastiliikude mahud kasvasid; reisijate arvu rekordi taga oli nii Helsingi kui ka Stockholmi liini reisijate arvu kasv.
    „Reisijate arvu kasv annab Tallinna Sadamale põhjust rõõmustamiseks juba kümnendat aastat järjest. Jätkuvalt on kõige populaarsem laevaliin Tallinn-Helsingi, kus reisis aasta jooksul kokku 8,83 miljonit inimest. Esmakordselt ületas eelmisel aastal Tallinna-Stockholmi liini reisijate arv miljoni piiri. Kruiisilaevad külastasid Tallinna Sadama sadamaid 316 korda ja tõid Eestisse 566 tuhat turisti,“ selgitas Tark.
    Mandri ja suursaarte vahelises reisijateveos teenindas Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad esimesel opereerimisaastal 2,23 miljonit reisijat ja 950 000 sõidukit.
    Auditeerimata andmetel moodustasid Tallinna Sadama kontserni 2017. aasta tulud 121,3 miljonit eurot ehk 18% enam, kui aasta varem. EBITDA ehk kasum enne intresse, makse ja kulumit oli 67 miljonit eurot, mis oli aasta varasemast 1% suurem. Aasta kokkuvõttes oli kontserni puhaskasum 26,4 miljonit eurot ehk 33% vähem kui aasta tagasi.  
    Eelmisel aastal kandis ettevõte aegade suurima dividendimaksena riigi eelarvesse 48 miljonit eurot, millele lisandus tulumaksukulu summas 12 miljonit eurot.
    Targa sõnul tulenes Tallinna Sadama kontserni aastatulude kasv parvlaevaliikluse kui uue ärivaldkonna lisandumisest. Puhaskasumi vähenemise põhjustasid eelkõige tulumaksukulu riigile makstud rekorddividendidest kui ka jäämurdja Botnica allahindlus 6 miljoni euro võrra. 
    Tallinna Sadama kontserni kuuluvad lisaks emaettevõttele veel tütarettevõtted TS Laevad ja TSShipping.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.