Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lindaliin tüürib kaubalaevaturule

    Lindaliini juht Enn RohulaFoto: Andras Kralla

    Lindaliini pikaaegne juht Enn Rohula plaanib hakata sõitma kaubalaevadega. „Oleme pikalt selle kohta maad uurinud, nüüd on võimalus proovida,“ ütles Rohula.

    Plaani ellu viimiseks loodi jaanuari lõpus uus ettevõte nimega Lindaline HT AS, mille aktsionär on Jaanika Greim ja juhatuse liige Enn Rohula ise.
    Rohula sõnul ei olnud Lindaliinil varem võimalust kaubalaevadega tegeleda, kuna maksud olid kõrged ja väikse ettevõttena poleks nad kuidagi konkurentsis püsinud. Lõpuks muutis olukorda hoopiski Eesti valitsus, kes otsustas eelmisel aastal kaubalaevade Eesti lipu alla meelitamiseks pakkuda ettevõtjatele soodustusi.
    „Tööpõld on lai,“ ütles Rohula ja ütles, et on juba pikemat aega kaubalaevaturul maad kuulanud.
    Kuna kaubalaevad pole sugugi odavad, kaalub Rohula esmalt laevad rentida. Ka meremehi, kes oleksid valmis mitu kuud merel olema, Rohula sõnul juba leidub. Laevad hakkaksid sõitma klassikalisi kaubalaevamarsruute.

     Tööpõld on lai.

    Praegu on veel aga kõik algusjärgus, sest esmalt on vaja ära oodata, et valitsuse väljatöötatud soodustused ka tegelikult tööle hakkavad. Valitsus on kinnitanud, et soodustused hakkavad kehtima järgmise aasta jaanuari alguses.
    Lindaliini purjedesse puhuvad uued tuuled
    Rohula on umbes veerandsada aastat Tallinna ja Helsingi vahel Lindaliini katamaraanidega reisijaid vedanud.
    Kui veel eelmisel aastal oli Lindaliin hädas enam kui poole miljoni euro suuruse maksuvõlaga, siis selle aasta alguseks oli võlg tasutud. Lindaliin läks 2014. aastal saneerimisse, mille käigus kanti maha 7,26 miljoni euro väärtuses nõudeid. Allesjäänud nõuded ajatati saneerimiskava järgi kümneaastasele makseperioodile.
    u 2 mlneurot tulu saaks riik plaani järgi ühelt 17 meeskonnaliikmega kaubalaevalt.
    Riik otsustas kehtestada erandi laevandussektori tööjõumaksudele – sotsiaalmaksu hakkab riik küsima kuni 750eurose maksulaeni. Ülejäänud summalt, mis tööandja töötajale palgana välja käib, sotsiaalmaksu maksma ei pea.
    Tööjõuvälise maksuerisusena otsustas valitsus juurutada tulumaksu alternatiivina tonnaažimaksu. Sellega tekib laevandusfirmal võimalus valida, kumba maksu ta maksta tahab – kas väljavõetud kasumilt 20% tulumaksu või laeva kogumahutavuse ühiku pealt arvestatavat tonnaažimaksu.
    Majandusministeeriumi arvutuste järgi tooks uus maksurežiim riigikassasse ühelt 17 meeskonnaliikmega kaubalaevalt umbes 2 miljonit ja sama suure meeskonnaga kruiisilaevalt umbes 26 miljonit eurot tulu.
    Lindaliini vaidlus tülika aktsionäriga
    Veebruari alguses kirjutas Äripäev, kuidas Lindaliin on hädas aktsionäriga, kes kipub Enn Rohula sõnul valetama. Nimelt väitis värvika minevikuga ettevõtja, meediaveergudel õnneotsija tiitli saanud Timo Sas , et laevaärimees Enn Rohula kandib Lindaliini kaudu tema vara välja. Sasile kuulub umbes 80% Lindaliinist valdusfirma Linda Line Shipping OÜ kaudu, mille juhatuses ta aasta lõpus jurist Indrek Nuudi vastu välja vahetati. Sasi väitel tehti seda tema selja taga ja ta esitas Lindaliini vastu kohtusse selle kohta hagi.
    Enn Rohula sõnul Sas ainult valetab. Tüli keskpunkt oli hoopiski Šveitsis, kus käib Šveitsi ettevõtja Hans-Jürg Grunderi ja Timo Sasi vaidlus selle üle, kes on ettevõtte Helvetia Shipping AG, endise nimega TS Investor AG tegelik omanik. Loe juhtunust pikemalt siit
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.