Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa ähvardab Volkswageni petuautod seisma panna

    Volkswageni kampaania petutarkvara eemaldamisel on jäänud toppamaFoto: EPA

    Euroopa Komisjon ähvardab nõuda nende Volkswageni sõidukite liiklusest eemaldamist, mis endiselt heitmete kohta valeandmeid annavad, Eesti esindajad ja maaletooja nii drastilist stsenaariumi ei usu.

    Skandaal Volkswageni diiselmootoritega, mis testimise ajaks heitmeid vähendavad, on juba kaks ja pool aastat vana. Selle petutarkvara saab teeninduses eemaldada lasta, kuid Volkswageni ja ELi liikmesriikide pingutuste tagajärjel on korda tehtud sõidukite arv kõigest 70 protsendi ligidal.
    Nüüd soovib Euroopa Komisjoni siseturuvolinik Elzbieta Bienkowska, et liikmesriigid korraldaksid kohustusliku kampaania kõigile seni kõrvale hoidnud sõidukitele ning et nõuetele mittevastavad autod selle aastanumbri sees liiklusest sootuks eemaldaks.
    Mõned liikmesriigid on küll korraldanud kohustuslikud kampaaniad, kuid Eestit nende seas ei ole. "Eestis on alustatud vabatahtlike kampaaniatega, kuid nende edukus ei ulatu 50 protsendinigi. Näib, et vaja on lisameetmeid, et parandada kampaaniast osavõttu ning tagada kõigi sõidukite vastavus seadusega ettenähtud nõuetele," seisab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud Euroopa Komisjoni siseturu direktoraadi kirjas.
    Eelmine eesmärk täitmata
    "Euroopa Komisjon tõesti seadis eesmärgiks teha kõik heitmete petutarkvara kasutanud sõidukid korda eelmise aasta lõpuks, kuid need eesmärgid seati koostöös Volkswagen Groupiga, kes lubas vabatahtlikult kõik sõidukid korda teha. Eelmise aasta lõpu poole tunnistas aga Volkswagen, et nad ei ole suutnud püstitatud eesmärke täita. Seetõttu otsib komisjon aktiivselt koostöös liikmesriikidega olukorra parandamise võimalusi," selgitas majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.
    Samas ei pea ministeerium kuigi tõenäoliseks sõidukite liiklusest eemaldamist. "Nõuetele vastava sõiduki tootmise eest vastutab eelkõige tootja ning nõuetele mittevastavuse avastamisel peab esmajärjekorras meetmeid rakendama sõidukid heaks kiitnud pädev asutus. Praegu ei ole sõidukile algse heakskiidu andnud pädev asutus leidnud, et sõidukitel esinevad puudused oleksid niivõrd tõsised, et sõidukite kasutamist peaks hakkama riiklikult piirama," märkis Salmu.
    Volkswageni korraldatud kampaaniate edukuse kohta märkis ta, et eks see sõltub nii tootja pakutud tingimustest kui ka sõiduki kasutajatest, kuivõrd oluliseks nad sõiduki kordategemist peavad.
    Koedategemiseks vaja omaniku luba
    Ka Škodade maaletooja Auto 100 praegu suuremat probleemi ei näe. "Volkswageni EA189-tüüpi diiselmootoriga autodele korraldas tootja töökoja kampaania. Selline kampaania tuleb kliendi nõusolekul teostada sõiduki regulaarse teeninduse külastuse käigus, mitte erakorralise teenindusse kutsumise kampaaniana ja on kliendile vabatahtlik," selgitas Auto 100 turundusjuht Lemmo Tigane.
    "Neid sõidukeid on otsustatud riiklikult mitte piirata ja pole seda teinud ka ükski teine Euroopa Liidu riik," lisas ta.
    Eestis müüdi sellise tarkvaraga varustatud Škodasid 1881 tükki. Märtsi alguse seisuga oli Tigase sõnul kampaania läbi teinud 925 sõidukit, samas keeldutud oli sellest 172 korra. "Kas ülejäänud autod kampaaniaga kunagi liituvad, ei ole võimalik öelda, sest hoolduseks ja remondiks võib kasutada ka mitteametlikke teenindusi, kes ei kasuta Škoda remondijuhiseid," märkis Tigane.
    Lisaks Škodadele on Euroopa Komisjonil Eestis kampaaniast kõrvale jäänud veel veerand siin müüdud tuhatkonnast Audist ning mõned SEAT marki sõidukid. Volkswagenite kohta Komisjonil andmed puuduvad. "Komisjonile edastatud andmed pärinevad kohalikelt margiesindustelt ning kuigi Komisjonile andmete esitamise hetkel eelmise aasta sügisel Volkswageni kohta andmeid ei saanud, ei tähenda see, et ühtegi sõidukit ei ole tagasikutsumisekampaania käigus korda tehtud," selgitas Salmu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.