Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti elektrisüsteemi eraldamine algab peagi

    ElektriliinidFoto: Reuters/Scanpix

    Poliitiline otsus sünkroniseerida Baltikumi elektrivõrkud Euroopa omadega tuleb juba tänavu, kinnitasid kolme Balti riigi ja Poola juhid Euroopa Komisjonile.

    Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker ning Leedu president Dalia Grybauskaite, Eesti peaminister Jüri Ratas, Läti peaminister Maris Kucinskis ja Poola peaminister Mateusz Morawiecki kinnitasid, et elektrisüsteemi sünkroniseerimine on oluline tahk Balti riikide võrgu füüsilisel lõimimisel Euroopa mandriosa energiasüsteemi ning et sellega aidatakse oluliselt kaasa Euroopa Liidu ühtsusele ja energiajulgeolekule, teatas Euroopa Komisjon.
    Projekti edukaks elluviimiseks on otsustava tähtsusega Euroopa ühendamise rahastu toetus, märkisid riigipead.
    Sellest poliitilisest otsusest sõltub ka see, palju riikide sünkroniseerimine lõpuks Balti riikidele maksma läheb.
    Praegu võib Eesti kulud lüüa põhimõtteliselt kaheks. Esiteks tööd, mis tuleb teha Eesti pinnal, orienteeruva maksumusega 150 miljonit eurot.
    „Nende tööde sees on  kolmanda ühenduse ehitamine Eesti ja Läti vahele ning kahe Narvat ja Lätiti ühendava elektriliini uuendus,“ selgitas riikliku võrguhalduri Elering avalike suhete juht Ain Köster.
    Teise osa kuludest peavad maksma Balti riigid koos. Siin loeb see, kas Poola ja Leedu vahele ehitatakse kaks liini või üks. Elering pooldab kahe liiniga lahendust, sest see on parem julgeoleku mõttes ja sellest sõltub muude investeeringute suurus.
    Nimelt tuleb Baltikumi eraldamisel Venemaa ja Valgevene võrkudest tagada piirkonnas primaarreservi võimekus. Põhimõtteliselt tuleb rajada reservelektrijaamad, mis töötavad pidevalt miinimumvõimsusel, kuid on võimelised mõne sekundiga käivituma täisvõimsusel.
    Näiteks Kiisale rajatud elektrijaam on avariielektrijaam ning käivitub 10 minutiga, aga kui midagi peaks võrgus sagedusega juhtuma, siis jääb sellisest reageerimisajast väheks.
    Mingi osa sellisest võimsusest võiks kanda ka näiteks kokkuleppel Narva elektrijaamadega, kuid neistki ei piisa. See, kui palju varujaamu tuleb Baltikumi ehitada, sõltubki sellest, mitmeks liiniks ühendus Poolaga jagatakse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.