Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porto Franco ehitusplatsil käib kiire töö

    Pikalt hoogu võtnud Eesti mereäärseima ostukeskuse ehitusplatsil käib kibekiire töö – kevadtalvel on ehitussüvendis paigaldatud armatuuri ning valatud hulganisti betooni. Porto Franco karkassi kogumaht on plaanis valmis saada järgmise aasta mais.

    NOBE ja Kontek Int AS asusid Porto Franco objektil ehitustööde juurde eelmise aasta septembris. Porto Franco OÜ juhatuse liige Rauno Teder ütles siis, et igale arendusele on väga tähtis hetk, kui konstruktsioonidega hakatakse ehitussüvendist ülespoole tulema. 
    “Nüüd, kui ehitus käib, on vabanemise tunne küll,” tunnistab Teder, kui küsida kõikide keskust tabanud viivituste ja probleemide kohta. “Oleme probleemidest üle saanud.”

    Asub Tallinnas Admiraliteedi basseini ja Ahtri tänava ääres.

    Arendab Porto Franco OÜ.

    Investeering 160 mln eurot.

    Pealinna ainus mereäärne ettevõtlus- ja vaba aja veetmise piirkond.

    Arendust on saatnud mitu muret: tuli teha uus arhitektuurikonkurss, ehitusloa saamine läks üle kivide ja kändude. Aja jooksul tuli teha kokku viis projektdokumentatsiooni.

    Pinda enam kui 150 000 m².

    Allikas: Porto Franco

    Tegelikult on väide, et Porto Franco keskuse valmimine on pikalt veninud, tema sõnul kahe otsaga asi. “Alustasime 2015. aastal, mil oli arhitekti joonistena olemas ainult kontseptsioon, mida tahame rajada.” Ei olnud detailplaneeringut või veel vähem ehitusluba. Teder sõnastab, et “sealt hakkas protsess käima” – pidades silmas projekteerimistingimuste ja ehitusloa taotlemist.
    Kõik võttis aega, kuna oli uus ka linnaametnikele. “Nad pidid põhjalikult läbi mõtlema, mis on linnale hea. Küsimus oli näiteks hoonete arvus, mitu peaks neid olema maa peal ja kas need võivad olla ühendatud või peaks siit vahelt saama läbi käia, arvestades tänaste liikumisteedega,” toob Teder näiteid, mille üle linnaametnikega rääkides kõige rohkem erimeelsusi oli.
    “Liikluslahendust saime korrigeerida, hoonete arvu ja kuju muuta, aga mõni asi, nagu hoone maksimaalne kõrgus, 24 meetrit maapinnast, oli fikseeritud. Praegu on nii, et esimesed 11 meetrit hoonest võtab ära kaubandus kahel korrusel. Sealt edasi on kõrgust järel 13 meetrit. Küsimus oli, kas jaotame selle nelja või kolme korruse vahel? Nelja korrusega oleks igaühe kõrguseks tulnud suurusjärgus kolm meetrit. Valisime variandi, kus jäime kolme korruse juurde, teeme paremat toodet avaramate ja kõrgemate korrustega. Madalaid kontoreid on kesk- ja äärelinnas piisavalt,” on Teder kindel.
    Porto Franco suurt äripotentsiaali selgitab Teder paiknemisega vana linnasüdame ja uue tekkiva linnasüdame vahel. Porto Franco ala jääb Viru keskuse ümber oleva praeguse linnasüdame ja linnahalli kõrval 15 hektari väljaarendamisel tekkiva uue linnasüdame ühendavaks piirkonnaks.

    Tänavu 18. aprillil toimuval kinnisvarauudised.ee korraldataval kinnisvaraarenduse konverentsil antakse ülevaade arendusturul toimuvast ja tuuakse kuulajateni oluliste kinnisvaraarenduste tulevikuperspektiivid.

    Porto Franco arendusest räägib konverentsil Rauno Teder.

    Registreeru SIIN.

    “Linnahalli kõrval olevat ala arendatakse ilmselt ühtse tervikuna, mis avab Tallinna merele ja kuhu on ette nähtud ka uus raehoone. Tekib vajadus välja arendada ühistranspordisõlm. Jääme ühendama seda uut kvartalit ja vana südalinna, Viru keskuse ümbrust,” selgitab Teder veendunult.
    Maa-alune osa võtmekoht
    Reaalne ehitus Porto Franco objektil algas põhjaplaadi valamisega mullu oktoobris. Keskuse ehitus on tinglikult jaotatud kaheks etapiks või hoonete rajamise osaks. Esimene põhjaplaat on Tederi sõnul märtsi viimaseks nädalaks valmis, see hooneosa valmib tervikuna järgmise aasta aprilliks.
    Porto Franco kogumahu avamine toimub sellest aasta hiljem. Keskuse esimeses etapis on maa-alust pinda 18 000 ja maa-pealsest 14 000 m². Tervikuna on valminud keskuses maa all brutopinda 70 000 ning maa peal 80 000 m². Tegemist on ehituse mõttes ühe hoonega, üheprojektilise tervikkompleksiga, mis on ühiselt toestatud, ent mis on maa peal kolmes osas arhitektuurselt lahendatud nii, et jalakäijad saavad kahe “maja” vahelt tänavatasapinnal läbi kõndida.
    “Praegu oleme lõpetamas esimese etapi põhjaplaadi töid. Kõik betoonivalud põhjaplaadi puhul toimuvad laupäeviti. Ühe valu kohta läheb vaja suurusjärgus 90 mikserautotäit betooni ning valu kestab 10 tunni ringis. Seega ei saa seda teha tööpäeval, kuna autod jääksid ummikusse kinni,” märgib Teder. Hoone põhjaplaadi ehitamiseks kulub 21 200 m³ betooni.
    Millal ja miks otsustas Porto Franco karkassi ehitada betoonist, mitte terasest? Millised plaanid on parklaga ja energiasäästuga? Loe edasi teemaveebist ehitusuudised.ee.
    Porto Franco ehitusFoto: Eiko Kink
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.