Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uute sõiduautode müük võttis veidi tuure maha
AutomüükFoto: PantherMedia/Scanpix
Aasta esimeste kuude kiire tõus uute sõiduautode turul rauges märtsis veidi, aga siiski kasvas müük 4%, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit AMTEL.
Märtsis müüdi Eestis 2278 uut sõiduautot, mida oli 87 rohkem kui möödunud aastal. Kokku on tänavu esimese kolme kuuga müüdud Eestis 6632 uut sõiduautot ehk 15,5% rohkem kui mullu samal ajal.
Kõige populaarsemad olid märtsis väiksemad maasturid (22,3% kogu müügist), aga suure osakaaluga oli ka väiksemate keskklassi autode (19,1%) ja keskmiste maasturite müük (19,1%). Uusi elektriautosid müüdi 5 ja hübriidautosid 127.
Kõigist märtsis esmaregistreeritud autodest moodustasid uued 55%. Eksporti läks 54 autot. Gaasiseadmega (CNG ja LPG) sõiduautosid ostsid tarbijad vastavalt 26 ja 8.
Markidest oli märtsis populaarseim Toyota 304 autoga, järgnesid Škoda ja Honda, vastavalt 264 ja 255 müüdud uue sõiduautoga. Mudelite esikolmiku moodustasid märtsis Honda HR-V (175), Renault Clio (85) ja Škoda Octavia (72).
Märtsis langes veidi tarbesõidukite müük, neid müüdi 502 ehk 2,3% vähem kui möödunud aasta märtsis. Kolme kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük siiski plusspoolel 8,1% kasvuga. Tarbesõidukite populaarseim mark oli Citroen 61 sõidukiga, järgnesid Toyota ja Peugeot, vastavalt 49 ja 47. Enim veokeid müüsid märtsis Scania (32) ja Volvo (30).
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.