Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti suur automüüja saab uue omaniku

    Sõiduauto Peugeot 508 GT Line.Foto: Scanpix/SIPA

    Peugeot’ autode Eesti maaletooja KW Bruun Baltic saab peagi uue omaniku.

    Praegu on KW Bruuni omanik Taani firma Interdan Bil, selgub konkurentsiametile esitatud koondumise teatest. Kontserni tulevikustrateegia on aga keskendunud eelkõige sõidukite müügile Taanis ja Rootsis, nii et siinse üksuse müük on samm laiemast plaanist.
    Automüüja ostab ära Soomes registreeritud ettevõte Auto-Bon Oy, mille omanik on George Bassadone. Ärimehele kuulub ka Eestiski tegutsev Bassadone Automotive Nordic Oy, mille ettevõtted tegelevad Hyundai, Isuzu, Suzuki ja SsangYongi autode maaletoomise ning hulgimüügiga Baltikumis, sealhulgas ka Eestis. Lisaks impordivad need firmad siia ka varuosi ja autotarvikuid.
    KW Bruuni turundusjuht Kerli Maro ütles märtsi lõpus Leedu ärilehele Verslo Žinios, et muudatused ei mõjuta Peugeot’ kliente ega kohalikke esindajaid.
    Konkurentsiametile esitatud teate järgi soovib Auto-Bon tõsta Peugeot’ kaubamärgiga sõidukite müügi ja kogu kontserni tegevuse efektiivsust Baltikumis, ent ka laiemalt. „Bassadone Group on Euroopa vanim Peugeot’ edasimüüja, näeme omandamist loomuliku sammuna, et tõhustada koostööd tootjaga ja haarata uusi turge,“ vahendas Verslo Žinios Bassadone Automotive Nordicu juhatajat Anttis Ruhaneni.
    Kui firma Bassadone grupiga liidetakse – tehing vajab veel konkurentsiameti heakskiitu –, hakkab ettevõte kandma Auto-Bon Balticu nime.
    Äri üha kasvab
    Eelmisel aastal oli Peugeot’ turuosa Baltikumis 4,1% ning 2018. aasta jaanuaris tõusis see 6% tasemeni, märkis Leedu ärileht, mis tõdes ka, et pole teada, kes tehingu alustas – kas edukast ärist on otsustanud loobuda Interdan või uusi turge otsiv Bassadone.
    KW Bruuni viimati äriregistrile esitatud majandusaruanne käib 2016. aasta kohta. Siis oli ettevõtte käive kokku 48 miljonit eurot, kusjuures veel 2015. aastal teeniti vaid 37,9 miljonit eurot müügitulu. Eestis registreeritud ettevõtte kaudu käib müük üle kogu Baltikumi, ehkki lõviosa – 25,2 miljonit eurot – teeniski ettevõte just siin.
    Juhatus tõi esile, et 2016. aastal tegeleti eelkõige Peugeot’ müügi- ja teenindusvõrgu kvaliteedi tõstmisega. Tähelepanu all oli ka müügi suurendamine ning Peugeot’ positsiooni parandamine kolmes Balti riigis. Selle tagas nii uute mudelite turule toomine kui ka suuremad hankevõidud, selgub aruandest. Edukas oli ka tarbesõidukite müük.
    Puhaskasumit teenis automüüja mullu 435 000 eurot. Kaugelt kõige suurem kulugrupp oli kaubad, toore, materjal ja teenused ehk edasimüügi eesmärgil sisseostetav kaup. Firma palgal oli mullu 17 inimest, kelle palgakulu oli mullu 690 000 eurot, mis teeb umbes 3383 eurot inimese kohta kuus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.