Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

21 nippi algajale ettevõtjale

31. jaanuar 2016, 00:01
Amazoni juht Jeff Bezos
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160131/VARIA/160139992/AR/0/amazon-jeff-bezos.jpg

Ajakiri Entrepreneur annab algajaile ettevõtjaile mitmeid soovitusi, mida raskel ettevõtjateekonnal meeles pidada.

Entrepreneuri ajakirjanik Sujan Patel kirjutab, et edukas olemine tähendab sageli seda, et õppima peab just neilt, kes on sama tee kord juba läbi teinud. Kui mõnedel ettevõtjatel võib olla oma kindel mentor, kelle käest nõu küsida ja kellele raskel ajal toetuda, kõigil nii olla ei pruugi.

Juhul, kui sa pole veel leidnud oma isiklikku nii-öelda ärigurut, siis tasub silmas pidada järgnevaid nõuandeid ja mõtteid.

Sea endale väljakutseid. Richard Branson on rääkinud, et kõige edasiviivam jõud tema jaoks on iseendale väljakutsete esitamine ja enda pidevalt proovile panemine. Ta on öelnud, et kohtleb elu kui ülikooli – iga päev õpib midagi uut.

Tee tööd, millest sa hoolid. Pole kahtlustki, et ettevõtjaks olemine on väga aeganõudev. Steve Jobs on öelnud, et ainus viis, kuidas oma eluga tõeliselt rahul olla, on teha tööd, mis sulle tõeliselt meeldib ja millesse sa usud.

Julge võtta riske. Ilma riske võtmata ei tea sa iial, kas õnn oleks su õuele jõudnud või ei. Amazoni juht Jeff Bezos on öelnud, et ta ei kahetse iial ebaõnnestumist, vaid seda, et ta ei proovinud.

Usu endasse. Henry Ford on öelnud: „Pole vahet, kas sa usud, et sa suudad midagi või sa usud, et ei suuda, mõlemat pidi on sul õigus.“ Usu endasse ning sellesse, et sa suudad ületada takistusi ning minna oma eesmärgi suunas.

Oma visiooni. Tumblri juht David Karp on öelnud, et ettevõtja jaoks on äärmiselt oluline omada visiooni ning selle järgi ka talitada.

Leia õiged inimesed. Sind ümbritsevad inimesed on väga olulised, nad kujundavad sind. Portaali LinkedIn kaasasutaja Reid Hoffman on öelnud, et kasulik on ringi liikuda nende inimeste seltskonnas, kes on juba need, kelleks sinagi tahad saada.

Ole oma hirmudega silmitsi. Hirmust ülesaamine pole kerge, ent võimalik. Mida rohkem sa oma hirmudega silmitsi julged seista, seda tugevamaks ja julgemaks sa muutud.

Hakka pihta! Walt Disney on kord öelnud, et lihtsaim viis alustada on lõpetada sooja õhu puhumine ning asjaga pihta hakata.

Võta aega. Keegi ei saa edukaks üleöö. Ja kui tundub, et saabki, on reeglina sellele edule eelnenud palju aastaid rasket tööd.

Panusta energiale, mitte ajale. Eksperdid soovitavad oma energiavarusid targalt kasutada, aeg pole siinjuures nii oluline.

Pane kokku hea meeskond. Keegi ei saa äris edukaks üksinda, selle jaoks on vaja head ja tugevat meeskonda, kes sind eduni aitab viia.

Palka õiged inimesed. Tööliste palkamise juures analüüsi seda, kas kandidaatide väärtushinnangud lähevad kokku sinu ning ettevõtte omadega. Töötaja oskusi saad sa treenida, väärtushinnanguid muuta on väga raske.

Plaani raha kaasamist pikalt. Riskikapitalist Richard Harrock on öelnud, et noored ettevõtjad peaksid kindlasti raha kaasamisi pikalt planeerima. „Raha kaasamine võtab alati plaanitust rohkem aega ning on raskem kui sa arvad,“ rõhutas ta.

Tea oma eesmärke. iContacti kaasasutaja Ryan Allis lausus, et ettevõtja peab oma eesmärke pidevalt endale meelde tuletama, see aitab neid järgida. Sea endale eesmärgid ning tuleta neid endale iga päev meelde!

Õpi vigadest. Paljud ettevõtjad on öelnud, et vead on parimad õpetajad. Kui sa õpid oma vigadest, liigud sa edasi edu suunas isegi siis, kui sa algselt ebaõnnestusid.

Tunne oma klienti. USA kiirtoiduketi Wendy’s asutaja Dave Thomas on öelnud, et oma kliendi tundmine on üks kolmest edu võtmest. Kui sa tead oma klienti paremini kui su konkurendid, on sul pool võitu juba käes.

Õpi kaebustest. Bill Gates on öelnud, et rahulolematud kliendid on võti eduni. Lase klientidel, kes pole su pakutud teenusega rahul, öelda, mis neile ei meeldinud ning proovi oma toodet või teenust parandada.

Küsi klientidelt. Kui sa pakud, mis võiks klientidele meeldida ja mis mitte, on eduni raske jõuda. Küsi seda kliendilt otse!

Kuluta hoolikalt. Kui sa panustad oma ettevõttesse raha, ole kindel, et sa teed seda targalt. Raha kipub mõttetutele asjadele väga lihtsalt kuluma ning võib juhtuda, et sa ei saa arugi, kui sul on raha otsas.

Mõista sektorit. Veebipoe Zappos asutaja Tony Hsleh on öelnud, et pole mõtet mängida mänge, mida sa ei oska, isegi siis, kui sa näed, et paljud on selles edukad. Ehk siis: selleks, et saada edukaks, pead sa olema väga kursis oma ettevõtte valdkonnaga.

Paku rohkem kui sinult oodatakse. Google’i kaasasutaja Larry Page on julgustanud ettevõtjaid oma kliendile pakkuma rohkem kui nad soovivad. See paneb kliente sind märkama ning kliendid jäävad sulle suurema tõenäosusega lojaalseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. January 2016, 23:53
Otsi:

Ava täpsem otsing