Tallinna läbivate ohtlike raudteeveoste maht kasvab

Liis Kängsepp 28. september 2004, 11:50

Tallinn kavatseb moodustada ajutise komisjon linna läbivate ohtlike transiitveoste riskide hindamiseks ja vajalike vastumeetmete väljatöötamiseks.

'Eelnõu algatamise põhjuseks on mure Tallinna läbivate transiitveoste üha kasvava hulga ja sellega seoses ka kasvava ohu pärast,' ütles Tallinna linnavolikogu esimees Maret Maripuu eelnõud üle andes Raepressile.

Pealinna läbivate ohtlike veostega juhtuda võiv õnnetus rikuks aastateks Tallinna maine ja ettevõtluskeskkonna. Linnapea Edgar Savisaare sõnul eeldab ohtlike veoste Tallinnast ümbersuunamine riigilt suuremat otsustavust.

Kuigi linnavolikogu võttis juba 1998. aastal vastu otsuse Tallinna sadamate ja rannaalade kontseptsiooni väljatöötamise kohta ning 2003. aasta märtsis tehti linnavalitsusele ülesandeks välja töötada plaan keskkonnaohtlike veoste järk-järguliseks vähendamiseks kuni nende lõpetamiseni, ei ole tänaseni ses vallas midagi muutunud, nentis Maripuu.

Ajutise komisjoni kooseisu kuuluksid seitse liiget, sealhulgas kaks liiget Reformierakonna fraktsioonist, Keskfraktsioonist ja Res Publicast ning üks liige Eestimaa Ühendatud Rahvapartei fraktsioonist. Komisjon teeb oma tööst kokkuvõtte 10. jaanuariks 2005.

Transiitveoste hulk läbi Tallinna kesklinna on veelgi suurenenud ning pikenenud on ohtlike vedude ooteajad kaubajaamades. Eriti suureks ohuallikaks on Kopli kaubajaam, kus tippajal võib seista ligi 350 vagunit. Laaditud vagunite sorteerimise ületoomine Tapalt Tallinnasse on riske veelgi suurendanud.

'Kui kasvõi üks neist vagunitest süttib, algab ahelreaktsioon, mis pühib kaardilt kogu Põhja-Tallinna ja osa vanalinnastki,' rõhutas Maripuu.

Vastavalt Tallinna linnavolikogu otsusele peab olema loodud kaubarongidele võimalus Tallinna läbimata Paldiski sadamatesse jõuda hiljemalt 1. jaanuariks 2007. Otseraudtee rajamine on esimeseks sammuks läbi linna ohtlike raudteevedude lõpetamiseks. Mullu eraldas Tallinna reservfondist Aruküla-Männiku-Saue raudtee ümbersõidu tehnilise abi projekti kaasfinantseerimiseks 156 500 krooni (10 000 eurot).

Vastavalt linnavolikogu otsusele tuleb linnavalitsusel lisaks ümbersõidutee rajamisele kaasa aitamisele alustada ohtlike kaupade Paljassaare ja Kopli poolsaarel asuvatesse sadamatesse vedamise järkjärgulist vähendamist koostöös ja kokkuleppel transiidifirmade ja sadamatega, eesmärgiga veod täismahus Muuga ja Paldiski sadamatesse üle viia.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing