Raivo Sormunen • 21. jaanuar 2012 kell 12:06

Bonboni omanik: emissioon toimub

Ehkki pesufirma Gemhill 500 000eurost võlakirjaemissiooni pole praeguseks veel täis märgitud, ütleb firma suuromanik Harry Raudvere, et võlakirju investoritele kindlasti emiteeritakse.

Raudvere peab investorite huvi heaks, arvestades meedias võlakirjaemissiooni saatnud negatiivsest tagasisidest. „Jah, meil oli maksuameti ees ajatatud maksuvõlg, aga me oleme alati raha ära maksnud ning hetkel mingit võlga üleval ei ole.“ Ärimees märgib, et mõnikord on ajatatud maksuvõlg ettevõtte jaoks hea krediteerimisvõimalus.

Kaubamärki BonBon Lingerie kasutava ASi Gemhill võlakirjade avalik pakkumine kestab 4. jaanuarist kuni järgmise kolmapäevani. Emissiooni maksimummaht on 500 000 eurot ja emiteeritakse 5000 võlakirja nimiväärtusega sada eurot. Intressi lubatakse maksta võlakirjade pealt 8% aastas.

Arvestades ettevõtte väiksust ja alles hiljutisi suuri kahjuminumbreid, kerkib küsimus, kas 8% aastatootlust pole sellise riski eest mitte väga vähe.Raudvere arvates mitte. Ta tunnistab, et tõenäoliselt oleks Gemhill saanud pankadest oma projektide finantseerimiseks veelgi odavamalt laenu, kuid nad tahtsid anda võlakirjade emiteerimise kaudu võimaluse ka väikeinvestoritele.BonBoni kaubamärgi loonud kunstnik Tiiu Roosma märgib, et Raudvere ei soovi väga pankadega tegelda.

Eesti investori jaoks võlakirjade abil raha kaasamine harukordne

Finantsinspektsiooni andmeil registreeriti viimati avalik võlakirjaemissioon BIGBANKi poolt enam kui kolm aastat tagasi, täpsemalt 2008. aasta septembris.

Raudvere arvab, et ta on oma võlakirjaemissiooni ideega paljudest paar aastat ees.

Aga miks ikkagi müüa väikeinvestoritele võlakirju, kui Raudverel on endal suur holding-firma Adepte, mis võiks tehingut ise vabalt rahastada ja lisaks on võlakirjaprospekti koostamine ajamahukas ja kallis?

Pesuärimehe sõnul ei soovi ta valdusfirma Adapte kaudu praegu raha rohkem alla panna, kuna viimasel ajal on investeeritud mitmesse suurde energeetikaprojekti.Kalliks ta võlakirjaemissiooni korraldamist ei pea, kuna ta ei pöördunud selle koostamiseks pankade poole.

"Prospekt sai kokku pandud Tartu Hoiu-laenuühistu aktiivsete noormeestega, kel on selle prospekti koostamine väga heaks kooliks. Prospekti koostamine ja finantsinspektsiooniga suhtlemine võttis aega üheksa kuud." Ärimees arvab, et inspektsioon on muutnud viimaste luhtunud võlakirjaemissioonidega hellaks ning kontroll oli seetõttu väga tugev.

Raudvere lubab võlakirjainvestoritele, et firma hakkab oma koduleheküljel avaldama jooksvalt infot ettevõtte käekäigu kohta. Kuhu turgudele on jõutud, mis lepinguid on sõlmitud. Samuti kvartalitulemusi.

Börsileminek võib tulevikus kõne alla tulla

Miks siis aga mitte oma võlakirjadega kohe börsile?„Meie jaoks on tegemist pilootprogrammiga. Võib-olla tuleme kogu firmaga kunagi börsile, aga siis peaks olema juba midagi tõsist taga.“

Võlakirjadesse investeerimine on kindlasti seotud riskiga, kuid Raudvere toob välja, et Gemhill on praegu praktiliselt laenuvaba, kui mitte võtta arvesse tema enda firma Adepte antud omanikulaenu ja väikest laenu Tartu Hoiu-laenuühistult.Lisaks toob Raudvere välja, et sisuliselt on 0,5 miljoni eurone võlakirjaemissioon tagatud varudega, mida on hetkel miljoni euro ringis.

Kui 2010, käivitamisaastal jäi Gemhill 0,416 miljoni eurose käibe juures koguni 0,336 miljoni eurosse kahjumisse, siis 2011. aasta lõpetati juba 0,71 miljoni eurose käibe ja 34 000 eurose kasumiga.

Raudvere toob 2010. aasta kahjumi põhjusena välja ettevõtte käivitamisprotsessi, messide külastuse, samuti käidi Hiinas tootmisprotsessi vaatamas.2012. aastaks ootab Gemhill 1,3 miljoni eurost ja järgmiseks aastaks 2 miljonit eurost käivet. Kasumiprognoosi on prospektis aga avaldamata.

„2012. aastal ei aja kasumit taga, vaid põhirõhk on enda tutvustamine uutel turgudel,“ märgib Raudvere ja ütleb, et tavaliselt võtab selliste firmade käimajooksmine aega umbes viis aastat.

Ka prospekt märgib, et raha vajatakse suurenenud tellimuste täitmiseks ning rahvusvahelise müügivõrgu laiendamiseks, samuti kaubamärgile laiema tuntuse omandamiseks rahvusvahelisel turul. Täiendava kapitali abil soovitakse tugevamalt siseneda Moskva ning Peterburi turule, samuti osta uusi tööstusseadmeid ja arendada veebipoodi.

Hetkel kuum