Marta Jaakson • 3. november 2013 • 5 min
Jaga lugu:

Eesmärgiks mõnus töökoht, mitte kasum

Kõikvõimalikus vormis disaini loomisega tegelev ettevõte Velvet OÜ sai alguse ideest grillipeol, kus kolmel mehel tekkis mõte luua endale mõnus töökoht.

"Hakkasime kolmekesi pihta minu ema köögis," meenutab Janno Siimar, kelle sõnul ettevõtte rajamiseks suurt raha ei kulunudki, eesmärgiks oli luua endale mõnus töökoht ja teha ägedaid asju, mitte kiiresti miljonäriks saada.

"Mõnus" ei tähendanud mõistagi logelemist, vaid ennekõike väljakutseid pakkuv ja arendav töökoht, kuhu tahad igal hommikul tulla ning kust saad igal õhtul rahulikult koju minna.  Siimar märgib, et ei osanud toona unistadagi sellest, mis tänaseks on saavutatud.

Ka täna ettevõtte igapäevatöös kaasa löövad Janno Siimar, Mario Lankots ja Aivo Kallas ning tänaseks ettevõttest lahkunud Markko Karu registreerisid Velvet OÜ 2004. aasta veebruari keskel ning saatuse tahtel sai Disainiagentuuri Velvet sünnipäevaks 24. veebruar ehk Eesti Vabariigi aastapäev. "Oleme oma sünnikuupäeva üle väga uhked!" lisab Siimar. Äriregistrisse kanti ettevõte siiski päev hiljem.

Siimar õppis toona ülikoolis psühholoogiat ning tegi kooli kõrvalt tööd programmeerija ja äriarendaja tööd. Aivo Kallas töötas vabakutselise fotograafina ning Mario Lankots töötas reklaamiagentuuris tootmisjuhina.

Ettevõtte alustamiseks raha ei kulunud. Arvutid olid poistel olemas, Kallasel fotograafina ka korralik fototehnika - jäi üle vaid paar klienti leida. Esimesed kliendid leitigi tutvusringkonnast. Esimesed tööd olid lihtsamad, pool aastat hiljem sai  juba täitsa arvestatavaid töid teha. Esimene töö jõudis Kuldmuna finaali juba esimesel tegutsemisaastal, selleks oli Tallinna lennujaama kalendri päis. Velvet OÜ on disainiagentuur, mis  Siimari sõnul tegeleb disaini loomisega kõikvõimalikus vormis, brandist veebilehtedeni, raamatust messiboksideni, muuseumide siekujundusest interaktiivsete eksponaatideni, disainimata ei jää ka ettevõtete ärimudelid.

"Aitame muuta tegevuse selliseks, et töötajatel oleks mõnusam tööd teha ja klientidel oleks mõnusam uusi asju osta," selgitas Siimar. Ärimudeli disainimisel võetakse firma äritegevus algosadeks lahti ja rakendatakse erinevaid disainimeetodeid, et näha, kus on hetkel kitsaskohad ning millised on võimalused. Siis pannakse kokku uus plaan, kuidas edasi tegutseda. Ärimudeli disainimine ei ole Siiamari sõnul esteetikaga mängimine, vaid rõhuasetus on muuta ettevõtte tegevus inimkeskseks. Eesmärgiks on see, et ettevõte lähtuks eelkõige inimeste vajadustest ja ei oleks piiratud vaid oma oskustega või suunatud konkurentide survest.

Siimar rääkis, et disaini valdkond on nagu IT. "Me aitame teistel paremini hakkama saada ja senikaua kuni on ettevõtteid, kellel on vaja paremini hakkama saada, senikaua on disainiturg lõputu," hindas ta ja lisas, et ei ole ühtegi ettevõtet, kellel disainist kasu ei oleks.

Stereotüüpsetest disainiinimestest on asi kaugel. Agentuuris töötavad hingelt disainerid, tegelikult aga lisaks disaineritele arhitektid, IT inimesed, juristid, finantsinimesed, talupidajad ja kuulus räppar Metsakutsu. Agentuuris on loovad ametid kõigil. "Vahel öeldakse, et raamatupidaja ja kontorijuht ei ole loovad ametikohad, aga ma arvan, et meiega ei saaks hakkama kui ei oleks veidigi loov inimene," räägib Siimar. Ta rõhutab, et see, et raamatupidaja on loovinimene ei tähenda muidugi seda, et ta teeks "loovat raamatupidamist".

Ettevõttel on järgmise aasta alguses täitumas kümme aastat tegutsemist. Siimar lubab, et disainiagentuuril seisab ees veel vähemalt kümme aastat. Ta põhjendab pikka iga sellega,  et ettevõtte põhikaader on säilinud algusaastatest saati sarnane. "Meil on selline hea sisekliima ja hästi normaalsed inimesed, nad ei taha ära minna," põhjendab Siimar, lisades, et agentuuris ei ole ka reklaamiagentuurile sarnast tempot. "Meie töö on asju läbi mõelda, siin ei saa rapsida."

Disainiagentuuri töö on hooajaline. Hooajalisus sõltub suuresti klientidest, ent agentuuri kõrghooajad on detsembris ja märtsis, suvi on suhteliselt vaikne aeg. Hooaja vahepealsel ajal puhatakse või tehakse enda projekte. "Pigem on see aeg patareide laadimiseks, käiakse kuskil oma kaevul," kinnitab Siimar.

Meeldejäävamatest õnnestumistest rääkides lausub Siimar, et suurim rahuldus on see, et ettevõte on kümme aastat edukalt hakkama saanud ja palju lahedaid inimesi enda ümber kogunud. "Iga auhind on tore, neid on meil kokku üle 70, aga põhimõtteliselt on need pigem endale ja kliendile tänuks," nentis ta. Vanematel reklaamiagentuuridel pidavat tema sõnul seintel veel enamgi kuldmune olema, kuid disainiauhindade osas on Velvet teistest üle.

Velveti konkurentide määratlemine on Siimari sõnul keeruline, ühtepidi ei ole ühtegi konkurenti, teisalt on konkurent iga nurga peal. Kõik oleneb Siimari sõnul kliendist.  "Mingeid suuremaid probleeme meil ei ole, kliendid on vanad ja kogenud. Töö on mõnus," hindab ta.

Jomi Interactive OÜ üks omanik ja Velvet OÜ klient Kadri Uljas iseloomustab agentuuri kui väga ägedat meeskonda, kes millelegi käega ei löö.

"Nad on väga äge meeskond. Kui sa neile mingi idee välja tulistad, siis nad tulevad kõigega kaasa ja ei ütle kunagi ei. Meie toote puhul inimesed tavaliselt vaatavad pika pilguga, et mida te teete. Eile öösel saatsin Jannole hunniku ideid ja täna hommikul tegi neist kujundused valmis ja lisas oma twisti sinna juurde. Nendega on väga aktiivne suhtluse, paar korda nädalas saame kokku ja meilivahetus on pidev."

Elioni TV ja sisuteenuste juht  Paul Kristjan Lilje sõnul on Velvet uuendusmeelne ning heast lõpptulemusest huvitatud.

"Meie huumorimeel on samal võnkesagedusel ja tõenäoselt nii mitmedki tunnid on nad meid bill'inud meeleoluka atmosfääri eest. Money well spent," ütles Lilje.

Velvet on tema sõnul positiivne ja uuendusmeelne ning ettevõtte kontorisse on alati meeldiv minna. Koostööd hõlmas Elioni uue internetipõhise suhtluskeskkonna loomist, mis vahetab peagi välja vana hot.ee. Samuti joonistas Velvet valmis ühe televisiooniteenuse, mida Lilje sõnul on veel vara välja reklaamida. 

Lilje märkis, et Velvetiga koostööd tehes tajub pidevat soovi areneda ja uusi lähenemisi proovida ning sealjuures riskida. Oluline Velvetiga on ka partnerluse tunne mitte tellija-täitja suhe.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt