Tallink ägab investeeringute tagasiteenimise all

21. aprill 2008, 11:54

Tallinki teise kvartali majandustulemused näitavad, et ettevõttel on siiani raskusi oma viimaste aastate tohutute investeeringute tagasi teenimisel.

Teises kvartalis (detsembrist veebruarini) oli Tallinki käive 2 743 miljonit krooni (mullu 2 472) ja kahjum 111 miljonit krooni (mullu kahjum 112), kirjutab autor aripaev.ee ingliskeelses sõsarveebis BBN.

Erinevaid laevaliine vaadates on tulemustes suured käärid. Tallinki rahalehmaks on Soome-Eesti liin – seda ilmselt tänu ööpäevaringsetele Galaxy sõitudele, sest sellele tootele pole konkurenti. Kuid ka sama liini sõitev kiirlaev Star on olnud ülikasumlik. Seevastu Soome-Saksa ja Rootsi-Läti liinidel kaotas Tallink teises kvartalis raha.

Tallinki suurimaks probleemiks on hetkel Soome-Saksa liin. Ettevõte viitab kiirelt tõusnud kütusekuludele, kuid kuna sel liinil on tegemist peamiselt kaubavedudega, on suur osa neist kuludest veeretatud klientide kaela.

Peamine põhjus Tallinki vähese kasumlikkuse taga on ilmselt mullu oktoobris tekkinud konkurents Scandlinesi näol. Tallink vahetas Hanko sadama Helsinki vastu ja “andis” Hanko konkurendile.

Tallinki kaubavood on vähenenud, ettevõttel pole enam hindade määramisel nii vaba voli ning muidugi on tulemusi mõjutanud ka kütusekulude kasv. Käivad jutud, et Tallink kaalub oma kolmest Soome-Saksa liinil sõitvast Superfast laevast vähemalt ühe müüki või rentimist.

Tallink ennustab teise kvartali aruandes, et ettevõtte aastakasum jääb varasemale prognoosile vaid napilt alla, „mitte rohkem kui 10%” (mis tähendab, et kogukasum ületab endiselt 1,2 miljardit krooni). Kuid see eeldab, et ettevõte teenib suvekuudel korralikku tulu hoolimata kütusehindade tõusust.

Minu meelest on Tallink endiselt liiga optimistlik, eriti arvestades seda, et konkurent Viking Line laseb neil päevil käiku oma uue kiirpraami XPRS, mis peaks hakkama Helsinki ja Tallinna vahet sõitma 28. aprillil. Ilmselt suurendab Viking Line oma turuosa, eriti esimestel kuudel pärast XPRSi liinile tulekut. Muidugi meelitab ka 21. aprillil sõitusid alustanud Tallinki uus Superstar uusi reisijaid, kuid see toob kaasa ka kulusid. Veel on vara öelda, kas uued tulud teenivad need kulud tasa.

Kuna Tallinki raamatupidamislik kasum sõltub suuresti sellest, millises tempos arvestatakse laevade amortisatsioonikulusid, siis on mõttekas Tallinkit just rahavoogude seisukohalt vaadata. On ilmne, et Tallinkil oli teise kvartali lõpu seisuga madalam pankadelt võetud arvelduslaenu jääk, kui varem paistis.

Selge see, et suvel rahavood elavnevad, samuti müüs Tallink hiljuti maha ühe oma vanema laeva, Fantaasia. Kuid keskpikas perspektiivis peaksid investorid oma analüüsis just Tallinki rahavoogudele keskenduma. Tõlkis Kertu Ruus

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing